کد خبر: ۷۷۳۷۲
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۴

جهان میزبان ده میلیون، میلیونر است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- مهرداد ناظری: بر طبق یک گزارش تعداد افرادی که در جهان دارای یک میلیون دلار دارایی و ثروت هستند در سال گذشته از مرز 10 میلیون نفر گذشت و حساب‌های بانکی‌شان رشد سریعتری پیدا کرد.

مریل لینج مشاور شرکت Capgenini می‌گوید: «ترکیب ثروت میلیونرهای کره زمین در سال گذشته رشدی معادل 41 تریلیون دلار داشته است که یک رشد 9% را نسبت به سال قبل‌تر نشان می‌دهد که این گفتار بدین مفهوم است که میانگین ثروت، بیش از 4 میلیون دلار رشد داشته‌است که البته این مبلغ منهای ارزش خانه‌های این افراد می‌باشد».

لینا فاندر لینده موکل شرکت Capgenini می‌گوید: «رشد ثروت‌های ثروتمندان از رشد جمعی کشورها پیشی گرفته‌است و پیش بینی می‌شود که این روند در سال‌های آتی رشد بیشتری بیابد».

آمارها نشان می‌دهد که سریع‌ترین نرخ رشد ثروت مربوط به کشورهایی مثل هند، چین و برزیل است که اقتصاد‌هایی توسعه یافته دارند.

در ایالت متحده آمریکا هنوز ثروتمندان حکمران بلامنازع هستند و روز به روز کیف‌های آنها پر پول‌تر می‌شود. به طور کلی از هر 3 نفر میلیونر در جهان یک نفر از آنها در آمریکا زندگی می‌کند و در مجموع ترکیب قاره آفریقا، منطقه خاورمیانه و آمریکای لاتین از هر ده نفر، یکی را شامل می‌شود.

ده میلیون نفر ممکن است برای کلوپ‌های روشنفکری تعداد زیادی محسوب گردد، اما اگر واقع بینانه دیده شود این نشانگر این است که کمتر از یک پنجم از یک درصد جمعیت 7/6 میلیارد نفری کره زمین را شامل می‌شود. 

گروه مولتی میلیونرها کسانی هستند که توانستند به 30 میلیون ثروت دست یابند و نسبت به قبل سرمایه دارتر شده‌اند که البته 103 هزار نفر از آنها تقریبا همان‌هایی بودند که در سال گذشته نیز نامشان در لیست وجود داشت که این تعداد 9% بیشتر از قبل و ثروتشان تقریبا رشدی معادل 15% داشته است.

«برایان بتونه»، اقتصاددانی که نظریاتش در سطح جهانی مطرح است معتقد است: «وجود 600 هزار میلیونر جدید هیچ جای تعجبی ندارد». به زعم او گسترش و رشد ثروتمندان در جهان به رشد اقتصاد جهان کمک شایانی خواهد کرد.

فاندر لینده می گوید: «ناگفته نماند 1 میلیون دلار امروز به اندازه سابق دارای ارزش نمی‌باشد. یک میلیون دلاری که در ابتدای سال 1996 گزارش شد معادل با 3/1 میلیون سال گذشته می‌باشد».

اما گزارش های رسیده نشان می‌دهد که رشد یکنواخت و متعادل در ابتدای نیمه سال 2007 به اقتصاد سراسر جهان قدرت بخشید. اما تکامل بیشتر تجارت در نیمه دوم سال ضربه‌ای به تاجران آمریکایی زد و بحران تجارت را گسترش بخشید. بر طبق این گزارش اقتصادهای در حال رشد اساسا تحت تاثیر این بحران قرار نگرفتند.

فاندر لینده در ادامه می‌گوید: «چون افت و رکودی که در ابتدای سال 2008 آغاز شد برای اقتصادهای در حال رشد جبران شد هم اکنون آمارها نشان می‌دهد که کلوپ‌های میلیونرها به سرعت گذشته گسترش نیافته‌اند اما از سال 2005 لغایت 2006 بیشتر از 8% رشد نشان می‌دهد که کلوپ رشد خوبی داشته که درست به زمانی برمی‌گردد که جمع آوری اطلاعات برای این گزارش آغاز شده‌است».

در ادامه این گزارش تاکید شده است که علت اساسی افت و رکود اقتصادهای در حال رشد این است که ثروت‌ها در این کشورها تمایل به تغییر مکان به مکان‌های امن‌تر برای سرمایه گذاری دارند و یا سرمایه دارها تلاش می‌کنند پول هایشان را در صندوق‌ها ذخیره کنند و بازار پول به جای سرمایه‌گذاری در حساب‌ها ذخیره می‌شود. آنها عموما کمتر تمایل به سرمایه‌گذاری در زمینه ملک و املاک دارند، چون نمی‌خواهند کسی بداند که آنها دارای سرمایه‌های زیادی هستند.

بر همین اساس صندوق ها نیز به تحکیم و ثبات درآمدها و رشد دارایی‌ها و ثروت میلیونرها کمک کرده و باعث شده که از سال 2006 که ثروت آنها بالغ بر 35% بود به 44% ارتقاء یابد و پیش بینی می‌شود با تداوم این روند، ثروت ثروتمندترین افراد جهان در سال 2012 به حدود 60 تریلیون دلار برسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۴
0
0
ببخشيد ببخشيد در امارتون تجديد نظر كنيد. 10 ميليون و يك نفر.من هم يكي از ميليونر ها هستم چون 3 تا كارت سوخت دارم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین