کد خبر: ۷۷۴۰۸
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۸۷ - ۲۱:۱۸
در گزارشی در آستانه اجلاس سران G8 سبز منتشر شد

آمریکا همچنان کره زمین را سبز نمی خواهد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: اجلاس وزرای محیط زیست هشت کشور صنعتی در حالی هفته آینده در ژاپن برگزار می‌شود که ایالات متحده در میان این کشورها در زمینه تلاش برای کاهش روند فزاینده گرمایش جهانی و بهبود وضعیت سلامت زیست بوم انسانی، ضعیفترین کارنامه را دارا است.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، براساس گزارش کارشناسی که روز پنجشنبه منتشر شد، ایالات متحده در میان هشت کشور برتر صنعتی کمترین تلاش را به منظور کاستن آلاینده‌های صنعتی که نقشی کلیدی در گرمایش کره زمین ایفا می‌کنند انجام داده است.

داده‌های این گزارش همچنین حاکی از آن است که هیچ یک از این کشورها به قدر کفایت در زمینه رعایت استاندارد‌های مورد توافق گروه، موفق عمل نکرده‌اند.

در این اجلاس که هفته آتی در جزیره هوکایدو در شمال کشور ژاپن برگزار می‌شود علاوه بر سران کشور میزبان، دولتمردان ارشد کشورهای ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، کانادا، روسیه و ایتالیا نیز حضور دارند. 

گفتنی است مطالعات کارشناسان محیط زیست نشان می‌دهد که کشور بریتانیا در زمینه رعایت استاندارد‌های مورد تعهد در زمینه کمک به حفظ سلامت کره زمین در میان هشت کشور صنعتی بهترین عملکرد را داشته است. 

این گزارش همچنین حاکی است که پس از کشور بریتانیا کشورهای فرانسه و آلمان بهتر از سایرین در این زمینه به تعهدات خود جامه عمل پوشانیده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین