کد خبر: ۷۷۶۲۴
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۸۷ - ۲۲:۰۰

واکنش مک کین به آزمایش موشکی ایران

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: جان مک کین، نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا به آزمایش موشکی جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، این سناتور جمهوری خواه از ایالت آریزونا با انتقاد از موضع رقیب دموکراتش سناتور باراک اوباما انجام اقدامی جدی علیه ایران را خواستار شد.

مک کین که در ساوث پارک پنسیلوینا سخن می گفت اظهار داشت: «آنچه واقعاً بدان نیاز است، انجام اقدامی جدی است». 

مک کین در ادامه افزود: «تحریم‌های سنگین و موثر از سوی آمریکا و متحدانش چیزی است که می‌تواند اثرات خوبی بر روی وضعیت کنونی بگذارد». 

مک کین ادامه داد: «ما راه های ارتباطی بسیاری با ایرانیان داریم ... رفتار آنها آشکارا تغییری نکرده است ... اینک به درستی زمانی است که باید تحریم‌های موثری علیه ایران ایجاد نماییم».

مک کین همچنین گفت: «آزمایش‌های اخیر موشکی ایران بار دیگر خطر این کشور را برای همسایگانش و در دایره‌ای وسیعتر برای کشوری چون اسراییل نمایان کرد. 

آزمایش موشکهای قاره‌پیما در کنار عدم توقف فعالیتهای هسته‌ای، باید جامعه جهانی را برای تلاش برای مواجهه با خطر زیاده‌خواهی‌های ایران متحد نماید». 

وی افزود: «آزمایش موشکی ایران همچنین نیاز ما به ایجاد سپر دفاع موشکی در اروپا را همانگونه که در جمهوری چک و لهستان طراحی شده است گوشزد کرد». 

مک کین در پایان افزود: «همکاری با دوستان اروپایی‌مان، همچنین متحدان منطقه‌ای، بهترین راه برای مقابله با تهدید ایران است و انحصارگرایی یکجانبه گرایانه دیپلماسی چندجانبه ما را به مرور نابود خواهد کرد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین