کد خبر: ۷۷۷۵۵
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۹
جهانگیرزاده:

کمیسیون امنیت ملی در شرایط فعلی موثرتر عمل می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: «اگر بخواهیم منطقی به این موضوع نگاه کنیم کمیسیون امنیت ملی در شرایط فعلی موثرتر عمل می‌کند و ارتباط نزدیک بین موضوعات امنیتی و سیاسی در حوزه داخل و بین‌الملل موجب می‌شو‌د که مباحث آن در یک مجموعه مورد بررسی قرار بگیرد».

جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه در خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب با اشاره به تفکیک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به دو کمیسیون مجزا گفت: ‌«در مورد تفکیک کمیسیون دو نگاه متفاوت وجود دارد یک نگاه معتقد است مباحث سیاسی امنیتی دفاعی به دلیل پیچیدگی‌های خاص خودش و ارتباط کاملا ارگانیکشان با هم نیازمند تصمیم‌گیری در یک محل خاص  است مثل شورای عالی امنیت ملی که تمام مسائل امنیتی داخلی و خارجی در آن مورد بررسی قرار می‌گیرد».

وی افزود: «تقریبا وقتی به وظایف کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نگاه می‌کنیم متوجه یک شباهت جدی با شورای عالی امنیت ملی می‌شویم».

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: «پس از گذشت پنج دوره از مجلس‌، مجلس پنجم به این نتیجه رسید که عدم ارتباط جدی موضوعات امنیتی و عدم بررسی آنها در یک ساختار می‌تواند دارای آثار منفی باشد و برای پرهیز از این آثار منفی مجلس پنجم تصمیم گرفت که سه کمیسیون امنیتی را در یک کمیسیون ادغام کند».

وی ادامه داد: «عملکرد شعب مجلس هشتم برای انتخاب اعضای کمیسیون‌ها باعث شد که اعتراضاتی در میان نمایندگان به وجود آید وعده‌ای بحث تفکیک کمسیون را مطرح کردند».

جهانگیرزاده تصریح کرد: «اگر بخواهیم منطقی به این موضوع نگاه کنیم کمیسیون امنیت ملی در شرایط فعلی موثرتر عمل می‌کند و ارتباط نزدیک بین موضوعات امنیتی و سیاسی در حوزه داخل و بین‌الملل موجب می‌شو د که مباحث آن در یک مجموعه مورد بررسی قرار بگیرد».

وی اضافه کرد: «اکنون کمیسیون امنیت ملی دارای سه کمیته است که کارها در این کمیته‌ها به صورت تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد».

نماینده ارومیه در پایان گفت: «بخشی از نمایندگان از این جهت که احساس می‌کنند که حقشان ضایع شده است به دنبال تفکیک کمیسیون هستند و اگر تضمینی وجود داشت که حقوق نمایندگان تضیع نشود به نظرم نمایندگان معترض هم از وجود یک کمیسیون بیشتر دفاع می‌کنند تا اینکه کمسیون تفکیک شود». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین