کد خبر: ۷۷۹۱۳۴
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
تبلیغات

۷ مورد از اشتباهات طراحی سایت که به سئو آسیب میزنند

این مقاله یک لیست جامع نیست، اما اگر به دنبال ایجاد یک وب‌سایت سودآور هستید، یک نقطه شروع عالی است تا یک سایت با ترافیک زیاد و درآمد بالا ایجاد کنید، اکثر شرکت‌ها تلاش می‌کنند، اما در برخی مواقع اشتباهات ساده و رایج باعث عدم سودآوری فعالیت‌های ان‌ها میشود.
۷ مورد از اشتباهات طراحی سایت که به سئو آسیب میزنند
آفتاب‌‌نیوز :

وقتی به یک سایت اینترنتی فکر می‌کنیم، اولین چیزی که به ذهن می‌آید دیزاین است. اما سئو یکی از چیز‌هایی است که در نظر نمی‌گیریم مگر اینکه کسی نحوه‌ی تأثیر آن بر سایت را به ما بگوید. در حقیقت اشتباهات زیادی وجود دارد از مراحل اولیه توسعه وب از طریق مارکتینگ رخ می‌دهد، بنابراین در این مطلب، برخی از اشتباهات رایج کسب‌وکار که بر استراتژی SEO تأثیر می‌گذارد را بررسی میکنیم.

تفاوتی نمی‌کند چه نوع سایتی را طراحی می‌کنید، از طراحی سایت پزشکی تا گردشگری، برای تحت تأثیر قرار دادن کاربران بالقوه خود فقط ۱ شانس دارید. طبق تحقیقات انجام شده، یک بازدیدکننده فقط ۵۰ میلی‌ثانیه صرف می‌کند تا در مورد سایت شما نظر دهد؛ و این زمانی به نفع شماست که اشتباهات رایج در طراحی وب‌سایت را به صفر برسانید.

امروزه بیش از ۱ میلیارد وب‌سایت فعال وجود دارد؛ بنابراین برای شناخته شدن میان این سایت‌ها، نیاز به یک سایت با سئو و دیزاین قوی دارید.

درواقع، طراحی وب‌سایت ضعیف می‌تواند به نمره SEO شما آسیب برساند و باعث افت رتبه شما شود. در صورتی که برای شرکتتان نیاز به یک وبسایت با بهره وری بالا ایجاد کنید، می‌توانید با سفارش سایت شرکتی اینکار را به ودیانا بسپارید.

شایع‌ترین اشتباهات طراحی وب

۷ مورد از اشتباهات طراحی سایت که به سئو آسیب میزنند

ناوبری ضعیف سایت

شاید تا به حال سایتی را باز کرده‌اید و هیچ نشانه‌ای از اقدام بعدی در آن مشاهده نکرده باشید. مطمئنا شما نمی‌خواهید بازدیدکنندگان این شرایط را تجربه کنند، بلکه می‌خواهید با یک نگاه، هر آنچه نیاز دارند در سایت شما پیدا کنند. خزنده‌های گوگل را فراموش نکنید و همچنین لینک سازی داخلی خوبی داشته باشید.

سرعت بارگذاری

وقتی صحبت از گشت‌وگذار آنلاین می‌شود، مردم همیشه عجله دارند. آن‌ها به‌طور مداوم در رسانه‌های اجتماعی جستجو می‌کنند، ایمیل‌ها را چک می‌کنند و بین وب سایت‌های مختلف می‌چرخند. این یعنی اگر بارگیری صفحه بیش از ۳ ثانیه طول بکشد، قبل مشاهده محتوا، وب‌سایت را ترک میکنند.

شما نباید یادآوری کنید که وب سایت‌های بسیاری با اطلاعات مشابه سایت شما وجود دارد. اگر می‌خواهید کاربران در صفحه باقی بمانند، بهتر است وب‌سایتتان در سه ثانیه یا کمتر بارگذاری شود. سرعت سایت یکی از مهم‌ترین اشتباهات طراحی وب است که به SEO آسیب می‌رساند.

ریسپانسیو نبودن

بیش از ۵۲ ٪ مردم در سراسر جهان، برای استفاده از رسانه‌های دیجیتال از تلفن‌های همراه استفاده می‌کنند. اگر وب‌سایت شما با تلفن همراه سازگار نیست، نمی‌توانید انتظار داشته باشید در صفحات نتایج قابل‌مشاهده باشد. احتمال اینکه یک بازدیدکننده سایتی را که با موبایل سازگاری ندارد ترک کند، بسیار است. این مسئله نیز یکی دیگر از اشتباهات رایج وب است که اغلب نادیده گرفته میشود. پس طراحی ریسپانسیو را در نظر داشته باشید.

CTA نامناسب

CTA یا دکمه اقدام به عمل شما کسب‌وکار شما را تعریف می‌کند. CTA باید به بازدیدکنندگان بگوید دقیقاً چه‌کاری را انجام دهند. بازدیدکنندگان باید بدانند که هنگام انتخاب یک گزینه چه اتفاقی می‌افتد. اگر کاربران هنگام استفاده از وب‌سایت گیج شوند، برایشان آزاردهنده است. شاید دوست داشته باشید قبل از CTA، بخش پر کردن فرم را محدود کنید و محتوای آن را کاهش دهید.

تصور کنید بر روی برخی از لینک‌ها کلیک می‌کنید و صدای کسی یا حتی یک موسیقی را می‌شنوید. کاری که بعد از آن قطعاً انجام می‌دهید، بازگشت به نتایج جست و جوی گوگل خواهد بود.

این اتفال زمانی رخ میدهد که صاحبان وب‌سایت، فایل ویدئویی یا صوتی را با قابلیت پخش خودکار به صفحاتشان اضافه می‌کنند. برخی از این افراد معتقدند که وب سایت‌های خود را هیجان‌انگیز‌تر و تعاملی‌تر می‌کنند، درصورتی‌که این باور اشتباه است. در اغلب موارد مردم دوست ندارند صدا یا ویدیویی بدون اجازه آن‌ها پخش شود و برای آن‌ها آزار دهنده است.

محتوای ضعیف و فضای خالی

محتوا بخش مهمی از وب‌سایت و سئو سایت است. محتوا محصول شما را معرفی می‌کند و نکات اصلی را به کاربران نمایش میدهد. شما باید به فونت، رنگ و اندازه محتوا در صفحه توجه کنید. همچنین باید از فضای خالی استفاده کنید. اضافه کردن بیش‌ازحد متن به وب‌سایت، یک اشتباه بزرگ است. پیشنهاد می‌شود محتوای خود را مرتباً به‌روزرسانی کنید تا بتوانید بروزترین مطلب را به مخاطب نمایش دهید.

نکات مهم بخش بلاگ و مقالات

از تصاویر مناسب استفاده کنید، "هر تصویر، روایتگر یک داستان است. " تصاویر و عکس‌ها توضیحاتی را منتقل می‌کند که محتوای متنی نمی‌تواند انتقال دهد. بسیاری از وب‌سایت‌ها از تصاویر زشت، بی‌کیفیت یا تصاویر آماده و بی اهمیت استفاده می‌کنند. عکس‌هایی که کیفیت خوبی ندارند تعداد بازدیدکنندگان را کاهش می‌دهد.

استفاده نادرست از pop up‌ها

۷ مورد از اشتباهات طراحی سایت که به سئو آسیب میزنند

در رابطه با پاپ آپ‌ها سوالتی از قبیل: آیا پاپ آپ یک آپشن مناسب است؟ آیا باید از پاپ آپ استفاده کرد؟

پاسخ به این سوالات بله است، اگر پاپ آپ‌ها به‌درستی استفاده شوند، کسب و کار بیشتری را جذب می‌کنند. این موضوع تنها زمانی رخ می‌دهد که پاپ آپ یک مکث برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند.

راه‌حل مؤثر، ساخت پاپ آپ‌هایی است که مخاطبان دوست داشته باشند. هنگامی‌که کاربر به اواسط پیج رسیده است، می‌توانید چند پاپ آپ جذاب ایجاد کنید.

نبودن صفحه‌ی خدمات یا محصول

اگر صفحه‌ی خدمات یا محصول نداشته باشید، نمی‌توانید از کلمات کلیدی برای رتبه‌بندی سایت خود استفاده کنید. شما می‌توانید سایت را طوری طراحی کنید که در هر صفحه خدمات یا محصولی وجود داشته باشد. این باعث می‌شود که گوگل به کلمات کلیدی مرتبط با صفحات شما رتبه مناسبی دهد.

نتیجه گیری

این مقاله یک لیست جامع نیست، اما اگر به دنبال ایجاد یک وب‌سایت سودآور هستید، یک نقطه شروع عالی است تا یک سایت با ترافیک زیاد و درآمد بالا ایجاد کنید، اکثر شرکت‌ها تلاش می‌کنند، اما در برخی مواقع اشتباهات ساده و رایج باعث عدم سودآوری فعالیت‌های ان‌ها میشود.

در صورتی که از این اشتباهات دوری کنید، می‌توانید فروش و ترافیک بالایی بدست بیاورید. برای سود آوری بیشتر تمرکزتان را روی تجربه کاربری مترکز کنید. هنگامی‌که شما مخاطبان خود را بشناسید و بر چیز‌های که آن‌ها می‌خواهند تمرکز کنید، ایجاد یک وب‌سایت سودآور آسان است. همه‌چیز با بازدیدکنندگان شما شروع می‌شود. اول باید کشف کنید چه چیز را چه زمان و چگونه می‌خواهند، سپس همان را ارائه کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین