کد خبر: ۷۷۹۲۴
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۸

اتحادیه عرب حکم دادگاه لاهه را محکوم کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اتحادیه عرب شنبه حکم دادگاه بین‌الملل جنایی ICC را محکوم و آنرا نامتوازن خواندند. وزرای خارجه 22 کشور عرب در بیانیه‌ای تاکید کردند قانون اساسی سودان قادر به دستیابی به عدالت است و اتحادیه راه‌حلی را در این‌باره ارائه خواهد داد.

 به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب،«لوئیس مونرو اوکامپو» دادستان پرونده خواستار بازداشت «محمد البشیر» رئیس جمهور سودان به جرم نسل‌کشی در دارفور شده بود، در عین حال قضات دادگاه لاهه هنوز به این حکم رای نداده‌اند.

عده‌ای از وزارای اتحادیه با انتقاد از عملکرد اوکامپو این امر را تهدیدی بر امنیت دارفور خواندند. وزاری اتحادیه عرب خواستار برگزاری دادگاه جنایات جنگی دارفور در سودان شدند و معتقدند این اقدام تاثیرگذارتر خواهد بود.

«عمرو موسی» دبیرکل اتحادیه عرب به خبرنگاران گفت: «گزارش مونرو  شامل حمله جنبش‌های ستیزه‌جو در دارفور و کشته شدن 10 نیروی اتحادیه آفریقا نشده است».

او در ادامه افزود: «دادگاه سودان نقش مهمی در آینده دارد و اتحادیه اعرب با خارطوم و  اتحادیه آفریقا همکاری می‌کند تا سازمان ملل راه‌حلی برای این بحران بیابد». 

گفتنی است اتحادیه به دنبال توقف حکم  بازداشت البشیر است.

شایان ذکر است بحران دارفور در سال 2003 در غرب سودان رخ داد. در این درگیری‌ها سیصد هزار نفر کشته و بیش از دو میلیون نفر آواره شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین