کد خبر: ۷۷۹۶۳
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۹
عصبانیت آمریکا از خونسردی ایران:

وقت کشی بس است! حالا زمان پاسخی جدی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس بین الملل: کاندولیسا رایس روز دوشنبه ایران را متهم به «بیهوده گویی» کرد!

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، «کاندولیسا رایس» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا ایران را به گفتن «سخن بیهوده و بی اساس» درمورد مساله هسته‌ای متهم کرده و اظهار داشت: «در صورتی که ایران ضرب‌الاجل زمانی تعیین شده برای برنامه هسته‌ای را به سخره بگیرد با تحریم‌های شدیدتری مواجه خواهد شد».

رایس که نخستین سخنرانی اش را بعد از سیاست تازه واشینگتن مبنی بر حضور در گفتگوهای هسته ای با تهران ایراد می کرد افزود: «ایران تاکنون از «سیاست وقت کشی» بهره جسته است. اینک زمانی است که باید طی دو هفته آتی «پاسخی جدی» به قدرت‌های بزرگ جهانی دهد». 

رایس که در فرصت توقف به منظور سوخت گیری هواپیمایش در ایرلند سخن می گفت افزود: «ما هم اکنون در قدرتمند ترین و جدی ترین موقعیت ممکن برای اظهار این نکته به ایران هستیم که بدانند اگر آنگونه که از آنها خواسته‌ایم عمل نکند، به مرحله تحریم‌ها وارد خواهیم شد». 

گفتنی است طی گفتگوهایی که روز شنبه در ژنو سوییس انجام گرفت، قدرتهای بزرگ جهانی به ایران دو هفته فرصت دادند تا در مورد پیشنهادی که چندی پیش تحت عنوان بسته پیشنهادی 1+5 به ایران داده شد تصمیم گیری نماید. 

براساس این بسته یا ایران باید از گسترش غنی سازی اورانیوم دست کشیده و آنها را به حالت توقف درآورد یا با تحریم‌های سنگینی مواجه خواهد گشت.

رایس که در مسیرسفر به ابوظبی در امارات متحده عربی و سپس برخی کشورهای دیگر قاره آسیاست افزود: «بدین منظور ایالات متحده تحریم‌های بیشتری را علیه ایران تحمیل خواهد کرد و اروپاییان نیز تلاش خواهند کرد آنچه در توان دارند به انجام رسانند». 

رایس در پایان اظهاراتش و با اشاره به تحریم‌هایی که شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران اعمال خواهد کرد افزود: «مساله مهم آن است که ما در نیویورک تصمیم خواهیم گرفت که چه خواهیم کرد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۸۷/۰۴/۳۱
0
0
اميدواريم چنين اظهارات تحريك كننده اي از سوي آمريكاييها ما را در مسير ديپلماسي فعال و با هدف تحت تاثير قرار ندهد. آمريكاتيها ظاهرا بدنبال تحريك ما هستندو نبايد ما مهمات چنين اظهارات شعارگونه را در اختيار امريكاييها قرار دهيم.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین