کد خبر: ۷۸۸۰۰۰
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲

حریق لوله گاز در محله مرتضی گرد

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از حریق لوله گاز در محله مرتضی گرد خبر داد.
حریق لوله گاز در محله مرتضی گرد
آفتاب‌‌نیوز :

سید جلال ملکی درباره حادثه آتش سوزی در یک لوله گاز اظهار کرد: ساعت ٢٠:٠۴ امشب یک مورد آتش سوزی در یک لوله گاز در محله مرتضی گرد، خیابان رویال به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اطلاع داده شد که بلافاصله پس از آن دو ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: آتش نشانان به محض رسیدن مشاهده کردند که یکی از لوله های اصلی گاز به دلیل نامشخصی دچار آتش سوزی شده است. معمولا وقتی لوله های گاز دچار آتش سوزی می شود یکی از اصلی ترین دلایل این است که باید در محل کارگاهی واقع شده باشد یا حفاری صورت بگیرد که خاک روی لوله گاز کنار زده شده و دسترسی به لوله ایجاد شود.

ملکی گفت: احتمالا در همان محل حفاری صورت می گرفته که البته این مورد باید توسط عوامل گاز بررسی و اظهار نظر قطعی شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران اظهار کرد: در لحظات اولیه آتش حدود ١٠ یا ١٢ متر ارتفاع داشت که دقیقا نیز زیر کابل های برق بود. حریق کابل های برق را نیز شعله ور کرده بود و آن ها را نیز تحت تأثیر قرار داده بود.

وی با بیان اینکه در آن منطقه ساختمان های مسکونی زیادی وجود نداشت گفت: اما در چند قدمی این لوله یک سوله وجود داشت که کارگاه مبل سازی بود و لوازم قابل اشتعال در آن وجود داشت، به همین دلیل آتش نشانان تا زمان رسیدن عوامل گاز تمام تلاش خود را کردند که یک سپر حرارتی ایجاد کرده و از سرایت آتش به کارگاه جلوگیری کنند.

سخنگوی آتش نشانی تهران گفت: آتش نشانان از سرایت آتش به کارگاه جلوگیری کرده و با حضور عوامل گاز و قطع جریان گاز آتش فروکش کرد و عملیات اطفا، ایمن سازی و لکه گیری کامل توسط آتش نشانان انجام شد. این حادثه با حداقل خسارت در ساعت ٢١:۴٩ به پایان رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین