کد خبر: ۷۸۸۶۳۱
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹
اعلام ۳ بزرگراه پر تصادف پایتخت

هر دو روز، ۳ نفر جان خود را از دست می‌دهند/ بیشترین تصادفات فوتی در کدام مناطق است؟

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور گفت: روزانه ۱۷۰۰ خبر تصادف در تهران به اطلاع پلیس می‌رسد و بین ۶۵ تا ۷۰ نفر در این حوادث مصدوم می‌شوند. هر دو روز سه نفر نیز در این حوادث جان خود را از دست می‌دهند.
هر دو روز، ۳ نفر جان خود را از دست می‌دهند/ بیشترین تصادفات فوتی در کدام مناطق است؟
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ احسان مومنی درباره آمار و میزان تصادفات از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون، گفت: روزانه حدود ۱۷۰۰ خبر تصادف از طرف شهروندان به سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع داده می‌شود و همکاران من در صحنه تصادف حضور پیدا کرده و تصادفات را بررسی می‌کنند. از این ۱۷۰۰ خبر تصادف، در ۲۰۰ مورد آن کروکی خسارتی ترسیم می‌شود و حدود ۶۰ مورد آن نیز منجر به ترسیم کروکی جرحی می‌شود.

مومنی افزود: روزانه بین ۶۵ تا ۷۰ نفر در حوادث رانندگی در سطح معابر شهر تهران مصدوم می‌شوند و متاسفانه هر دو روز سه نفر از شهروندان به علت بی‌احتیاطی و رعایت نکردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در سطح معابر شهر تهران جان خود را از دست می‌دهند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در سال جاری ۴۴ درصد متوفیان را عابران پیاده تشکیل می‌دهند که نیمی از تصادفات عابران پیاده در محورهای بزرگراهی به علت عبور عرضی و غیرمجاز آن‌ها ازعرض بزرگراه است. این افراد به جای عبور از پل‌های عابر پیاده، از عرض بزرگراه عبور می‌کنند و جان خود را از دست می‌دهند.حدود ۴۳ درصد از متوفیان رانندگی راکبان موتورسیکلت هستند که نیمی از تصادفات آن‌ها بدلیل شدت ضربه و استفاده نکردن از کلاه ایمنی است و این افراد در محل حادثه فوت کرده اند.

مومنی افزود: رانندگان خودرو و سرنشین خودرو حدود ۱۳ درصد از تصادفات فوتی را تشکیل می‌دهند که غالبا در محورهای بزرگراهی بوده و دلیل آن نیز سرعت و سبقت غیر مجاز بوده است.

وی گفت: منطقه پنج بیشترین سهم متوفیان حوادث رانندگی در سال جاری را با ۱۲ درصد از کل تصادفات به خود اختصاص می‌دهد و پس از آن منطقه ۱۵ و منطقه ۱۸ قرار دارند که از ۲۲ منطقه شهرداری، این سه منطقه یک سوم متوفیان حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده اند.

مومنی اضافه کرد: مناطق پنج، هفت و ۱۲ بیشترین افزایش متوفیان در سال جاری را داشته اند. این یک تذکر جدی است و نشان‌دهنده این است که مسئولین شهری باید توجه بیشتری به اصلاحات هندسی، آشکارسازی‌ها و هوشمندسازی معابر بویژه نصب دوربین‌های کنترل سرعت، کنترل تخلفات و عبور از چراغ قرمز داشته باشند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: پلیس راهور تهران بزرگ بصورت ویژه و با افزایش تیم‌ها و برخورد با تخلفات سعی دارد تا در ماه‌های آتی حوادث در این مناطق را کاهش دهد.

وی گفت: سرعت و سبقت غیرمجاز یکی از عوامل حوادث رانندگی است. اگر رانندگان سرعت مجاز را در هر محور رعایت کنند، حتی در صورت وقوع تصادف شدت آن بسیار کاهش خواهد یافت، تصادف بیشتر به صورت خسارتی خواهد بود و احتمال وقوع تصادف جرحی و فوتی کمتر خواهد شد.

۴۶ درصد از تصادفات شهر تهران در تاریکی هوا رخ می‌دهد

مومنی در ادامه گفت: بیش از نیمی از تصادفات منجر به فوت شهر تهران در محورهای بزرگراهی رخ می‌دهد. بزرگراه آزادگان بیشترین سهم تصادفات را به خود اختصاص داده و ۱۰ درصد از کل متوفیان حوادث رانندگی ما در بزرگراه آزادگان است. پس از آن بزرگراه شهید همت قرار دارد و در رتبه سوم نیز بزرگراه امام علی (ع ) است.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: برخی علت‌ها و دلایل سبب شده تا بزرگراه آزادگان بیشترین سهم متوفیان را به خود اختصاص دهد. این بزرگراه ۳۵ کیلومتر طول دارد و بزرگترین بزرگراه شهر تهران است. بزرگراه آزاداگان در هر مسیر رفت و برگشت دارای مسیر کندرو و سه خط عبوری است. خود این مسیر کندرو یک بزرگراه جداگانه است.

وی گفت: با توجه به اینکه بزرگراه آزادگان کمربندی شهر تهران است و در آن تردد کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین انجام می‌شود و در حاشیه شهر تهران قرار دارد، به طور جدی مورد توجه قرار نگرفته است.

مومنی اظهار کرد: پلیس راهور تهران بزرگ در دو سال اخیر کار مهمی انجام داد و بزرگراه آزادگان را به عنوان یک منطقه راهنمایی و رانندگی در نظر گرفت. نیروها در این منطقه تقویت شدند و پلیس پیگیر اصلاحات هندسی این بزرگراه است.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: توصیه پلیس این است که مسئولان امر بزرگراه آزادگان را هوشمند سازی کنند و با نصب دوربین کنترل سرعت هم در مسیر تندرو و هم در مسیر کندرو به کنترل تخلف سرعت کمک کنند. وقتی مردم درگیر ترافیک می‌شوند، عجله می‌کنند و می‌خواهند زودتر به مقصد برسند. لذا به محض اینکه از ترافیک رها می‌شوند، سرعت وسیله نقلیه را زیاد می‌کنند تا به مقصد برسند. این سرعت و عجله و شتاب سبب می‌شود تا حادثه ای نظیر واژگونی خودرو رخ دهد.

مومنی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، گفت: ۴۶ درصد از تصادفات شهر تهران در ساعات شب و تاریکی هوا رخ می‌دهد. این صحیح است که شب‌ها معابر خلوت‌تر هستند اما رانندگی در شب نیازمند شرایط خاصی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین