کد خبر: ۸۰۴۰۶۵
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

پیام پوتین به رئیسی در پی حمله تروریستی در شاهچراغ

کرملین اعلام کرد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران حمله تروریستی در شیراز را تسلیت گفت.
پیام پوتین به رئیسی در پی حمله تروریستی در شاهچراغ
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس‌جمهور روسیه ضمن تسلیت و ابراز همدردی، آمادگی کشورش برای افزایش همکاری با ایران در مبارزه با تروریسم را مورد تایید قرار داد.

به گزارش «اسپوتنیک»، پیش‌تر، سخنگوی وزارت خارجه چین هم ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در شاهچراغ، گفت پکن از تلاش دولت و مردم ایران در مبارزه با تروریسم و حفظ امنیت ملی این کشور حمایت می‌کند.

در پی این حادثه تروریستی که منجر به شهادت ۱۵ نفر شد، علاوه بر چین و روسیه، سازمان ملل و کشور‌هایی از جمله جمهوری آذربایجان، ارمنستان، سوریه، عمان و پاکستان، ضمن محکومیت آن، با مردم و دولت ایران ابراز همدردی کردند.

غروب چهارشنبه یک فرد مسلح حین ورود به حرم مطهر شاهچراغ به سمت زائران تیراندازی کرد. در این عملیات تروریستی ۱۵ نفر به شهادت رسیدند و ۱۹ تن هم زخمی شدند.

در پی به این حادثه دردناک، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفحه اینستاگرامش با انتشار تصاویری از این اقدام تروریستی نوشت: حمله تروریستی به زائران شاهچراغ، شلیک به ایران و تن به تن ایرانیان است.

کنعانی اضافه کرد: نتیجه دهه‌ها سیاست آمریکا و متحدانش در منطقه، ویرانی و مرگ میلیون‌ها انسان بود و در ۴۰ روز اخیر نیز در پس اظهارات به ظاهر بشردوستانه، دقیقا همین صحنه‌های خشونت و به خاک و خون کشیدن مردم ایران را می‌خواستند و همانانی که تروریسم را به خوب و بد تقسیم کردند! خشونت را نیز به خوب و بد تقسیم می‌کنند؟! و با تمام توان خویش، هم از خشونت و هم از ترور علیه مردم ایران حمایت می‌کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با ذکر این نکته که «ایران قوی، آرام و یکپارچه خواسته آنان نیست» تصریح کرد:، اما تحقق آرزو‌های شوم‌شان را هرگز نمی‌بینند. نمی‌گذاریم که ببینند…

وزیر امور خارجه هم با اشاره به جنایت شاهچراغ و اینکه اطلاعات موثقی موجود است که دشمنان، پروژه چند لایه ناامن سازی ایران را طراحی کرده‌اند، گفت: اجازه نمی‌دهیم منافع و امنیت ملی ایران بازیچه دست تروریست‌ها و مداخله‌گران خارجی مدعی حقوق بشر قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین