کد خبر: ۸۲۱۱۱
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۵
روحانی، در جمع دانشجویان:

محرومیت از تحصیل، برای تنبیه دانشجو منصفانه نیست

چرا باید فعالان دانشجو در فشار باشند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده مقام معظم رهبری در شورای‌عالی امنیت ملی تاکید کرد: «نباید به‌خاطر یک اشتباه کوچک دانشجو را از هستی ساقط کرد. محرومیت از حق ادامه تحصیل، برای تنبیه دانشجو منصفانه نیست».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در آستانه روز دانشجو ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 16 آذر و همه شهیدان دانشجو در دوران نهضت اسلامی و دفاع مقدس در سخنانی در جمع اعضای سازمان اسلامی دانشجویان ایران (سادا) گفت: «دانشجویان همواره باید این احساس را داشته باشند که حرکت و مواضع‌‌شان در جامعه تاثیر‌گذار است به همین دلیل احترام دانشجو و دانشگاه باید به عنوان یک وظیفه سیاسی اجتماعی محفوظ بماند». 

وی گفت: «کسی که وارد دانشگاه می‌شود وارد عرصه علم و پژوهش می‌شود و کارش عمدتا تحصیل علم است اما با توجه به اینکه دانشجو جزئی از جامعه است نمی‌تواند نسبت به سرنوشت کشورش احساس مسوولیت نداشته باشد».
 
وی با بیان اینکه وقتی دانشجو وارد دانشگاه می‌شود به سن بلوغ سیاسی رسیده است و از این روست که 18 سالگی را معمولا سن انتخابات قرار می‌دهند افزود: «از سویی دانشجو به محض ورود به دانشگاه احساس منزلت اجتماعی می‌کند و با افتخار و محکم می‌گوید "من دانشجو هستم". منزلت اجتماعی برای دانشجو نشاط و مسوولیت می‌آفریند و احساس می‌کند می‌تواند در مسایل کشورش تاثیر گذار باشد».
 
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در دوران دانشجویی، جوان خیلی در قید و بند مسایل مادی نیست و بخوبی احساس آزادی می‌کند با اشاره به آرمانخواه بودن دانشجو گفت: «دانشجو همیشه آرمانخواه است و به قله نگاه می‌کند و این ویژگی نباید کمرنگ شود».
وی اضافه کرد: «ممکن است در مقام عمل به آرمان مورد نظر دسترسی پیدا کند یا نکند، اما حق همین است که یک جوان که نشاط دارد و به حد بلوغ سیاسی رسیده و مسایل را درک می‌کند و هنوز ذهنیتش به فطرت الهی‌اش نزدیک است آرمانخواه باشد که حرکت مطلوب را در میان دانشجویان ایجاد کند. این آرمانخواهی می‌تواند مذهبی، انقلابی و یا ملی باشد، هر یک از اینها ارزشمند هستند».
 
روحانی ویژگی دیگر دانشجو را روشنفکری او دانست و افزود: «دانشجو ذاتاً اگر بگذارند، روشنفکری متعهد است و اگر نگذارند گاهی به سمت تحجر و گاهی به سمت غربزدگی گرایش پیدا می‌کند. دانشجو سنت‌گرا و قائل به تقلید کورکورانه نیست، بلکه به دنبال تبیین و فهم مسایل است تا راه خود را تشخیص دهد».
 
وی با بیان اینکه تجددخواهی از ویژگی‌های دانشجو است اظهار داشت: «تجددخواهی دانشجو عمدتاً به‌دلیل آینده نگری اوست چون خود را متعلق به آینده می‌بینند. دانشجو یعنی مدیر، کارشناس، متخصص آینده نه اینکه از مد روز پیروی کند بلکه به این معنا که به دنبال ابداع و آفرینش و حرکت نو است. یعنی تاکتیک را تغییر داده و حتی ممکن است استراتژی راهم تغییر دهد که آن هم اشکالی ندارد. همچنین اگر به هدف لطمه‌ای وارد شود جستجوگری از ویژگی‌ دیگر دانشجو است که در پی یافتن علل عقب ماندگی و جستجوی راه را برای اعتلا و پیشرفت و بالندگی کشور است».
 
وی استبداد ستیزی را از ویژگی دیگر دانشجو و جنبش دانشجویی عنوان کرد و گفت: «دانشجو در برابر حرف زود سر فرود نمی‌آورد. و همواره در برابر زورگویان و اقتدارگرایان ایستاده است. درسطح کشور هم دانشجویان همواره دنبال "حاکمیت ملی" هستند».
 
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلح نظام با بیان اینکه دانشجو به‌دلیل استبداد ستیزی به دنبال آزادی است گفت: «در حکومت اسلامی دیگر استبداد شاهان را نداریم، اما همیشه در هر محیطی و مقطعی ممکن است دانشجو یک نوع استبداد و خود محوری را در محیط خود احساس کند که دربرابر آن مقاومت خواهد کرد. همچنین در کنار استبداد ستیزی، استکبار و دشمن ستیزی را از ویژگی‌های دانشجوست».
 
وی ادامه داد: «اساس انقلاب اسلامی ما این بود که دست خارجی‌ها را از کشور قطع کنیم و هیچ دانشجویی نبود که بگوید فلان کشور بر ما مسلط باشد خوب است. دانشجو به بیان دیگر به دنبال استقلال است و اینکه از بیرون مرزها چیزی بر کشور تحمیل نشود».
 
روحانی عدالت‌خواه بودن و منتقد بودن را از ویژگی‌های دیگر دانشجو و جریان دانشجویی دانست و تصریح کرد: «دانشجو با تبعیض و رانت‌خواری مخالف است، تعمیق شکاف‌ها و فاصله روبه ازدیاد طبقات را نمی‌پسندد و عدالت خواهی را هدف ارزشمند دینی، انقلابی و حتی ملی خود می‌داند. از سویی بعضی‌ها هستند که نسبت به منتقد بودن دانشجو ناراحتند، اما این ویژگی ذاتی دانشجوست . بعضی وقت‌ها هم ممکن است به مرز پرخاشگری بررسد اما اصل انتقاد و نقد کردند و راهکار دادن وظیقه دانشجوست».
 
وی تاکید کرد: «انتقاد دانشجو همراه با شجاعت است چون محافظه‌کار نیست».
 
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه دانشجو همواره در مقاطع حساس به صحنه آمده است گفت: «دورانی که از فعالیت و نقش دانشجویان به خوبی آگاهم دوران نهضت اسلامی در سال‌های 41 و 42 به بعد است. جنبش دانشجویی در این سال‌ها رنگ اسلامی به خود می‌گیرد و از طرفی هم بین حوزه و دانشگاه شاهد آشتی هستیم. وقتی امام خمینی(ره) از زندان آزاد شدند در فروردین 43 در مدرسه فیضیه جشنی به مناسبت آزادی امام(ره) برگزار شد که یک هیات از دانشگاه تهران به مدرسه فیضیه آمدند و این به نظر من اولین تلاقی مبارک دو موج بود. پیش از این بین دانشجو و دانشگاه با روحانیت و علما با توجه به اقدامات رژیم و استثمارگران فاصله زیادی وجود داشت».
 
روحانی با تاکید بر اینکه خیلی‌ از بزرگان برای ایجاد ارتباط میان حوزه و دانشگاه زحمت کشیدند گفت: «از مرحوم طالقانی، شهید مطهری، شهید بهشتی و مرحوم بازرگان و شریعتی تا دیگران بویژه حضرت امام (ره)، زحمات زیادی در این کار کشیدند. همچنین مقام معظم رهبری که در سال‌های دهه 50 در مشهد و در مسجد امام حسن عسکری (ع) و کرامت سخن می‌گفتند و جمعیت جوان دانشجو با نشاط زیادی در آن جلسات شرکت می‌کردند و نیز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با این حال امام (ره) نقطه‌ اتصال مهمی برای دانشگاه و حوزه بود».
 
رئیس کمیسیون سیاسی – امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز انتظار است مسوولان نسبت به دانشجویان و جنبش دانشجویی وظایف خود را انجام دهند تصریح کرد: «دانشجو باید در انتقاد و بیان دغدغه‌هایش احساس امنیت کند، اینکه یک انجمن و جمعیتی یک سخنران منتقد را دعوت کند و بعد بترسد که چه بلایی سرش خواهد آمد درست نیست و نباید این‌طور باشد».
 
وی تاکید کرد: «تمام مسوولان وظیفه دارند امنیت کامل را برای محیط دانشگاه و دانشجو فراهم کنند؛ دانشجو یعنی پرسشگری، تحرک و نقادی؛ نباید کسی از انتقاد دانشجو نگران باشد».
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه بهترین پشتیبان معنوی دانشجویان مقام معظم رهبری بوده‌اند گفت: «ایشان صریح‌ترین حمایت‌ها را از سیاسی‌ بودن و حرکت دانشجویان داشته‌اند. بنابراین شما یک قدرت بزرگ پشت سر خودتان دارید و نباید اجازه داد تا دیگران این محیط امن را خدشه دار کنند».
 
وی همچنین خطاب به مسوولان تاکید کرد: «باید انگیزه‌های لازم را برای انجام کار سیاسی برای دانشجو به وجود آورد، چرا باید با فعالان سیاسی و یا فعالان فرهنگی در دانشگاه مثل بی تفاوت‌ها برخورد کرد. و یا حتی خدای ناکرده فعالان سیاسی در فشار باشند».
 
روحانی خاطر نشان کرد: «مسوولان باید در برابر دانشجو سعه‌ صدر داشته باشند و همه باید نصیحت‌پذیر باشند و نباید از انتقاد سازنده و اعتراضات بحق و خشم مقدس دانشجو عصبانی شوند». 

وی در عین حال از اینکه برخی تشکل‌‌های سیاسی دانشجویی به بیرون از دانشگاه وابسته‌اند و بعضی‌ها هم به دانشجو و جنبش دانشجویی نگاه ابزاری دارند انتقاد کرد و گفت: «این یک نوع آسیب است که دانشجو و دانشگاه را تهدید می‌کند ونباید بگذاریم ادامه یابد».
 
عضو مجلس خبرگان رهبری نیز با بیان اینکه دانشگاه باید طرفدار منطق باشد نه شعار، اظهار داشت: «دانشجو یعنی طرفدار حرکت توام با تدبیر و طبیعی است که طرفدار شعار پوچ بی‌محتوا نباشد. دانشجو همیشه عملکردها را با معیار علمی و منطق مقایسه می‌کند». 

وی افزود: «نباید بخاطر یک اشتباه کوچک دانشجو را از هستی ساقط کرد. محرومیت از حق ادامه تحصیل، برای تنبیه دانشجو منصفانه نیست».
 
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «همه دانشجویان کشور باید از امکانات موجود، عادلانه استفاده کنند. دولت حق ندارد به بهانه‌های سیاسی بخشی از دانشجویان را از چتر حمایتی نظام محروم کند».
روحانی در ادامه با اشاره به انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری تصریح کرد:‌ «در بحث انتخابات باید کاری کنید که حضور مردم آگاهانه، پرشور و مبتنی بر شعور باشد. هر چند برای انتخاباتی پرشور نیاز است تا همه احساس کنند رقابتی عادلانه و سالم وجود دارد و سیستم انتخابات و سازوکارهای آن درست است».
 
رییس مرکز تحقیقات و استرتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «انتخابات باید صحنه عرضه سوابق مدیریت کاندیداها و برنامه آنان باشد تا مردم بتوانند مدیر اصلح را بشناسند و از بهترین برنامه را برای آینده حمایت کنند».
 
وی در ادامه این دیدار در پاسخ به سوال دانشجویی درباره برخی تصمیمات در عرصه اجرایی کشور که توام با کار کارشناسی نیست و حذف بسیاری ازمدیران با تجربه از عرصه مدیرتی کشور، گفت: «هر کاری که در کشور انجام می‌شود باید به دو مساله توجه شود، اول رعایت و اجرای مصوبات بالادستی‌ است. دوم اینکه در هر کاری باید از کارشناسان استفاده شود در غیر این صورت سرمایه ملی را حرام کرده‌‌ایم. وی افزود متاسفانه امروز به کارکارشناسی توجه نمی‌‌شود و مصوبات بالا دستی هم معمولا مراعات نمی‌شود».
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: «دولت در سال‌های اخیر کارهایی کرد که در این خصوص زیر سوال رفت؛ اول اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را منحل کرد. اینکه این اقدام خلاف قانون است را دیگران باید بگویند در عین حال که از نظر من خلاف قانون بوده است. یا اینکه شوراهای عالی که برای کارهای کارشناسی بودند منحل کردند، هر چند مجلس شورای اسلامی به این مساله اعتراض کرد و در نهایت 18 شورای عالی به جای خود برگشت در عین حال که هنوز هم بعضی از این شوراها دوباره فعال نشده‌اند».
 
روحانی در پاسخ به این سوال که چرا نسبت به جنجال‌آفرینی ها در کشور علیه دانشگاه آزاد اسلامی، مسوولان سکوت کرده‌اند با بیان اینکه دانشجو دانشجوست و باید به همه آنها احترام گذاشت گفت: «امیدوارم در دولت بعدی شرایط مناسب‌تری برای دانشجویان فراهم شود. بر اساس اطلاعاتی که به من رسیده است عده‌ای بدلیل آنکه در دانشگاه آزاد اسلامی درس می‌خوانند یا درس می‌دهند مورد بی مهری قرار گرفته‌اند». 

وی گفت: «آرزو می‌کنم این چند ماه بگذرد و در دولت بعدی بی‌مهری‌ها به دانشجویان دانشگاه آزاد جبران شود».
 
وی درپاسخ به سوالی خصوص اینکه دولت و رییس‌جمهور آینده چه چیز را باید در اولویت کاری خود قرار دهند گفت: «کاندیداها باید برنامه‌های خود را معرفی و به اطلاع عموم مردم برسانند . البته هر دولتی که می‌آید مدعی است که می‌خواهد معضلات را حل کند، اما مردم هم گاهی احساسی پای صندوق‌های رای می‌روند. اگر از اکثریت کسانی که در دوره قبل رای داده‌اند بپرسند برنامه کاندیدای مورد نظرشان چه بوده نمی‌دانند. متاسفانه اکثریت بر اساس موجی که ایجاد شده، پای صندوق رای رفته‌اند».
 
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «هر دولتی که بیاید باید سند چشم‌‌انداز را مد نظر قرار دهد؛ چرا که ما باید به توسعهَ‌یافتگی برسیم. در حال حاضر به سال پنجم از چشم ‌انداز بیست ساله وارد می‌شویم در حالی که دولت به سمت برنامه حرکت مطلوبی نداشته است».
 
وی در پاسخ به سوالی در باره رفتار دوگانه روسیه در قبال ایران یادآور شد: «در دنیای سیاست هر کشوری به دنبال منافع خودش است، روسیه هم همین‌طور . البته در زمنیه هسته‌یی جایی که می‌خواهند مانع ادامه فعالیت‌های‌ هسته‌یی ما ‌شوند، روسیه و آمریکا مثل یکدیگر فکر می‌کنند. در سال 82 سه وزیر امور خارجه اروپایی برای ایران نامه نوشتند و در آن گفتند که ایران باید دست از غنی‌سازی بردارد و یک روز بعد از آن از طرف روسیه با همان محتوا نامه‌ای به ایران تسلیم شد».
 
روحانی گفت: «در تمام قطعنامه‌هایی که در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نیز شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران صادر شده است، روس‌ها در کنار آمریکا و اروپا علیه ایران رای داده‌اند در عین حال که نمی‌توان این را به معنای آن دانست که آمریکا و روسیه مثل یکدیگرند. ما با روس‌ها روابط نسبتاً نزدیکی داریم، هر چند که گاهی هم با کارت ایران معامله می‌کنند و امتیاز می‌گیرند».
 
نایب رئیس دوره‌های چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی، درباره سوالی در زمینه برداشت از حساب ذخیره ارزی گفت: «حساب ذخیره ارزی را ما در مجلس در برنامه سوم توسعه گنجاندیم تا اگر قیمت نفت بیشتراز آنچه در بودجه سالانه تصویب کردیم بود، 50 درصد آن به صورت وام به بخش خصوصی واگذار شود و 50 درصد دیگر به زمانی اختصاص یابد که قیمت نفت ارزان‌ می‌شود. همچنین بر اساس مصوبه‌ای که مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رساند و مقام معظم رهبری آن را تایید کردند دولت باید در هزینه جاری ظرف ده سال اتکایش از نفت را بردارد، اما از آن مصوبه چند سال می‌‌گذرد و سال به سال اتکای دولت به بودجه سالانه به نفت بیشتر شده است».
 
وی گفت: «اما اینکه دولت در برداشت‌های اخیرش این کار را با اجازه انجام داده است، مربوط به مجلس شورای اسلامی است، که اخیرا در مجلس اعتراضاتی آغاز شده است بویژه در زمینه واردات بنزین و گازئیل که بیش از حد مصوبه مجلس و بدون اجازه مجلس وارد شده است». 

دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی کشور در خصوص سئوالی پیرامون تعلیق فعالیت‌های هسته‌یی ایران که در دوران دبیری وی صورت گرفته است نیز گفت: «در بحث هسته‌ای تصمیم‌گیر، جلسه سران نظام بود و مقام معظم رهبری هم فرموده‌اند که در بحث هسته‌ای ما بصورت جمعی تصمیم گرفته‌ایم. البته من هم عضو آن جلسه و مجری سیاست‌هایی بودم که در آن جلسه اتخاذ می‌شد».
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی کشور با بیان اینکه به اعتقاد من در آن مقطع کار درستی شده است اظهار داشت: «در آن زمان در سال 82 قطعنامه‌ای علیه ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصویب شده بود که در آن تاکید شده بود همه امور هسته‌ای یعنی هر چیزی که مربوط به غنی‌سازی می‌شود را ایران تعلیق کند. ما در مذاکره طولانی با سه وزیر خارجه اروپایی به آنها گفتیم که همه فعالیت‌ها را تعلیق نخواهیم کرد و قطعه سازی و مونتاژ و فعالیت در UCF اصفهان ادامه می‌یابد و تنها یک جا موقتا تعلیق می‌شود و‌ آن نطنز است چون در نطنز فن‌آوری را تکمیل کرده بودیم ولی اصفهان هنوز ناقص بود و لازم بود آن را کامل کنیم».
 
وی افزود: «ما گفتیم تعلیق داوطلبانه است و زمان آن دست ماست. بنابراین تعلیق آن زمان برای این بود که ناقض قطعنامه‌ شورای حکام آژانس نباشیم و نیز فعالیت‌های هسته‌ ای مان ادامه یابد. شرایط آن زمان این بود که آمریکا سعی داشت تحت تاثیر موفقیت‌اش در عراق پرونده ایران را هم به شورای امنیت ببرد و اجازه حمله به ایران را بگیرد. ما می‌خواستیم حمله را دفع کنیم و فشار را از خودمان برداریم و کارمان را هم ادامه دهیم. نظام در آن مقطع کار بسیار دقیق و ظریفی انجام داد که برخی توان درک ظرفیت‌های آن را ندارند».
 
مسوول وقت پرونده هسته‌‌ ای کشور تاکید کرد: «تصمیم نظام درباره تعلیق داوطلبانه بخشی از فعالیت‌ها درست بود و این تصمیم توسط فرد گرفته نشد».
 
وی افزود: «البته آن زمان بحثی مطرح بود که تهدید بردن پرونده ایران به شورای امنیت یک بلوف سیاسی است و دوستانی به ما می‌گفتند که شما از بلوف آنها ترسیده اید و ما در مقابل می‌گفتیم که اگر نتوانیم پرونده را درست جلو ببریم به شورای امنیت می رویم. لذا چند ماه بعد از شروع بکار دولت جدید پرونده به شورای امنیت رفت و چند قطعنامه گرفتیم که این قطعنامه ها می‌توانند در مسائل اقتصادی و علمی کشور تاثیر گذار باشد».
 
روحانی خاطر نشان ساخت: «وظیفه دولت آینده این است که پرونده هسته‌ ای ایران را از شورای امنیت خارج کند، ضمن اینکه باید اصولمان را در بحث هسته ای حفظ کنیم».
 
وی با بیان اینکه پرونده زمانی به شورای امنیت رفت که خوشبختانه آمریکا در منطقه در باتلاق فرو رفته بود افزود: «اگر در سال 1382 پرونده به شورای امنیت می‌رفت خطرات بسیاری برای کشور وجود می‌داشت». 

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره حضورش در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده گفت: «فکر می‌کنم فعلا بهتر است بفکر امتحانات ترم باشید. در ترم بعد پاسخ سوالتان را خواهید گرفت».
 
وی در پاسخ به سوالی درباره شورای عالی امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه در حال حاضر عضو شورای عالی امنیت ملی به عنوان نماینده مقام معظم رهبری در این شورا هست گفت: «برخی سیاست‌هایی که امروز مطرح است سیاست‌های مصوب شورای عالی امنیت ملی نیست».
 
وی با بیان اینکه سیاست خارجی می‌توانست بهتر باشد گفت: «نباید بی‌جهت دنیا را علیه خودمان تحریک کنیم. باید تعامل بهتری با دنیا داشته باشیم و بعضی از مسائل ساده‌ را بی‌جهت مشکل و پیچیده نسازیم. متاسفانه برخی‌ها که به سیاست خارجی آشنا نیستند به جای آنکه گره مشکلات را باز کنند طرفی را می‌کشند که گره سفت‌تر می‌شود و متاسفانه بسیاری از کارشناسان خوب وزارت خارجه ‌استفاده نمی‌شود».
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا در پروژه‌های کشور، کشورهای بزرگ مشارکت ندارند، دلیل آن تحریم‌هاست یا مساله‌ای سیاسی؟ اظهار داشت: «متاسفانه بسیاری از کمپانی‌ها فعالیت خود را در پروژه‌های بزرگ مثل پروژه‌های نفت و گاز متوقف کرده‌اند. باید بگویم عده‌ای هم در مسائل اقتصادی بی‌تجربه هستند و هم در سیاست خارجی ناشیگری‌های فراوانی دارند».
 
وی با اشاره به عقب‌گرد ایران در پروژه پارس جنوبی گفت: «زمانی - در سه سال گذشته - ما و قطر برداشت‌مان از این منطقه مساوی شد، اما الان آنها دو نیم برابر ایران گاز برداشت می‌کنند و این یک فاجعه ملی است و یکی از دلایل آن خارج شدن کمپانی‌های خارجی از ایران است. دلیل دیگر آن هم بی‌مهری دولت نسبت به پروژه‌های بزرگ و زیربنائی است». 

رییس مرکز تحقیقات و استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «وظیفه دولت آینده این است که پرونده هسته‌ ای ایران را از شورای امنیت خارج کند، ضمن اینکه باید اصولمان را در بحث هسته‌ای حفظ کنیم».








{$old_album_82111}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۸۷/۰۹/۱۵
0
0
آقاي روحاني همين خط را ادامه بده. دانشجويان از شما حمايت خواهند كرد. متاسفانه در اين سالها عده‌اي فقط مي‌خواهند با شعار دانشجو را با خود همراه كنند.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۸۷/۰۹/۱۵
0
0
اميدوارم آقاي روحاني بتواند به مطالبات دانشجويان پاسخ به حق و درستي بدهد.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۸۷/۰۹/۱۵
0
0
روز دانشجو گرامي باد.
ناشناس
|
-
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۸۷/۰۹/۱۵
0
0
آقاي روحاني عملگرا باش البته آقاي روحاني نشان داده كه يك روحاني روشنفكر است تا سنتي
ناشناس
|
-
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۸۷/۰۹/۱۶
0
0
احسنت بر روحانی بزرگ
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین