کد خبر: ۸۲۱۱۹۰
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰

اخراج هزاران کارمند توسط آی‌بی‌ام و SAP

در ادامه موج اخراج کارمندان توسط شرکت‌های بزرگ فناوری، شرکت‌های آی‌بی‌ام و "اس اَ پ" (SAP)، اخراج هزاران نفر از کارکنان خود را اعلام کردند.
اخراج هزاران کارمند توسط آی‌بی‌ام و SAP
آفتاب‌‌نیوز :

شرکت آی‌بی‌ام اعلام کرد در راستای واگذاری بعضی از دارایی‌های خود و عدم تحقق جریان نقدی هدف گذاری شده، ۳۹۰۰ نفر را اخراج می کند.

جیمز کاوانا، مدیر مالی آی‌بی‌ام اعلام کرد این شرکت همچنان متعهد است برای تحقیقات و توسعه رو در رویی مشتری، نیرو استخدام کند.

طبق اعلام آی‌بی‌ام، این اخراج‌ها مربوط به جدایی شرکت کیندریل و بخشی از واحد هوش مصنوعی "واتسون هلث "است که ۳۰۰ میلیون دلار هزینه در فاصله ژانویه تا مارس خواهد داشت.

جریان نقدی ۲۰۲۲ آی‌بی‌ام، ۹.۳ میلیارد دلار بود که به دلیل نیازهای سرمایه کاری بالاتر از حد انتظار، پایین‌تر از ۱۰ میلیارد دلار هدف گذاری شده توسط این شرکت بود.

این شرکت بر اساس شرایط پایدار فعلی، رشد درآمد سالانه تک رقمی را پیش بینی کرده است که ضعیف‌تر از نرخ ۱۲ درصد گزارش شده در سال گذشته بود. تقاضای که در دوران پاندمی کووید برای دیجیتالی شدن کسب و کار وجود داشت، جای خود را به هزینه محتاطانه مشتریان در بحبوحه افزایش نگرانی از وقوع رکود داده است.

رشد کسب و کار نرم افزار و مشاوره آی‌بی‌ام در سه ماهه چهارم سال میلادی گذشته، به شکل قابل ملاحظه‌ای آهسته شد اما هزینه ابری، نقطه روشنی بود و امضای قراردادها برای ایجاد سرویس‌ها با شرکایی مانند خدمات وب آمازون و آزور مایکروسافت، دو برابر شد. درآمد ابری این شرکت در سه ماهه دسامبر، دو درصد رشد کرد. درآمد کلی آی‌بی‌ام در مدت مذکور ثابت بود و در ۱۶.۶۹ میلیارد دلار ایستاد. تحلیلگران، میزان درآمد این شرکت را ۱۶.۴۰ میلیارد دلار پیش بینی کرده بودند. درآمد آی‌بی‌ام برای کل سال ۲۰۲۲، نرخ رشد ۵.۵ درصدی داشت که بالاترین میزان در یک دهه گذشته بود.

شرکت نرم افزاری آلمانی اس اَ پ هک اعلام کرد ۳۰۰۰ شغل معادل ۲.۵ درصد از کارکنان جهانی خود را حذف می کند و فروش باقی سهام خود در شرکت کوالتریکس را بررسی می کند تا به حوزه‌های رشد استراتژیک متمرکز شده و به شکل موثرتری فعالیت کند. این شرکت افزایش درآمد ۳۰ درصدی در سه ماهه چهارم را به کمک تقاضای قوی برای نرم‌افزار هانای خود گزارش کرده بود. سود عملیاتی این شرکت در سه ماهه منتهی به ۳۱ دسامبر، ۱۷ درصد رشد کرد و به ۱.۷۱ میلیارد یورو (۱.۸۷ میلیارد دلار) رسید.

تحلیلگران نگرانند که بخش ابری سودمند برای شرکت‌های فناوری بزرگ، از کاهش هزینه توسط مشتریان، آسیب شدیدی متحمل شود.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت‌های آمریکایی از غول‌های فناوری گرفته تا غول‌های بانکداری وال استریت، در حال کوچک‌سازی تشکیلات و کاهش هزینه برای تحمل بهتر رکود اقتصادی جهانی هستند. گوگل هفته گذشته تصمیم برای اخراج ۱۲ هزار نفر و مایکروسافت اخراج ۱۱ هزار نفر از کارمندانش را اعلام کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین