کد خبر: ۸۲۱۲۶۸
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲

جلسه فوق‌العاده شورای امنیت درباره «جنین»

در حالی امروز، جمعه شورای امنیت درباره حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین نشست فوق‌العاده برگزار می‌کند که آرامشی شکننده و غیرعادی و نامطئن به غزه بازگشته است.
جلسه فوق‌العاده شورای امنیت درباره «جنین»
آفتاب‌‌نیوز :

قرار است شورای امنیت امروز نشستی فوق‌العاده درباره حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین برگزار کند؛ حمله‌ای که در آن ۱۰ تن ازجمله یک زن سالخورده شهید شدند و ۲۰ زخمی برجای گذاشت.

درخواست برای این نشست از سوی امارات، چین و فرانسه مطرح شد.

به گزارش سایت فلسطین الیوم، هیئت امارات در سازمان ملل گفت، امارات، چین و فرانسه از شورای امنیت خواسته‌اند تا نشستی فوق‌العاده پشت درهای بسته درباره تحولات جنین برگزار کند.

به گفته این نماینده، امارات در این جلسه می‌خواهد ارزیابی تور وینسلند، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در این باره را بشنود.

ریاض منصور، سفیر فلسطین در سازمان ملل نیز گفت: خواستار برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای امنیت درباره بررسی وضعیت میدانی فلسطین و حمله اسرائیل به اردوگاه الجنین شدیم.

این در حالی است که بعد از حملات ارتش اشغالگر و شلیک موشک‌هایی از غزه به سمت شهرک‌های اطراف غزه طی امروز آرامش شکننده‌ای در غزه برقرار است. این در حالی است که رژیم صهیونیستی مدعی است تونل‌های زیر زمینی در غزه را هدف گرفته است.

منابع امنیتی در حماس نیز قبلا گفته بودند، اسرائیل ۱۵ حمله به غزه داشت که گردان‌های القسام به مقابله پدافندی با جنگنده‌های اسرائیلی پرداختند.

در عین حال یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز روز جمعه دستوراتی جدید به ارتش درباره غزه صادر کرد.

براساس گزارش شبکه ۱۴ عبری، وزیر جنگ این رژیم به ارتش اشغالگر دستور داده همچنان برای مقابله با احتمال ادامه جنگ در غزه در حالت آماده باش باقی بمانند.

گالانت توضیح داد: دستور داده‌ام روی گروهی متنوع از راهکارهای هجومی کار شود.

اقامه نماز میت برای شهدای جنین در مساجد فلسطین

فلسطینیان در سراسر سرزمین‌های اشغالی پس از اقامه نماز جمعه به روان پاک شهدای جنین نماز میت اقامه کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، فلسطینیان پس از اقامه نماز میت از درگاه احدیت برای این شهدا و تمامی شهدای فلسطین طلب رحمت و فردوس برین مسئلت کردند.

شایان ذکر است که در جریان یورش‌های وحشیانه اشغالگران صهیونیست به جنین و قدس، ۱۱ شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند و به این ترتیب شمار شهدای فلسطینی از آغاز سال جاری تاکنون به ۳۱ تن رسید.

در پی آنکه روز پنج‌شنبه در حمله سربازان اسرائیلی به اردوگاه جنین ۱۰ فلسطینی از جمله یک بانوی سالخورده به شهادت رسیدند و ۲۰ تن هم زخمی شدند، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صبح امروز، جمعه دست به سلسله حملات شدید به اهدافی در نوار غزه زدند.

به گفته شاهدان، مقاومت نیز دو موشک زمین به هوا به سمت جنگنده‌های اشغالگران در آسمان خانیونس شلیک کرد. سایت عبری «والا» گزارش داد، شلیک ضد هوایی به سمت جنگنده‌های اسرائیلی رصد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین