کد خبر: ۸۲۲۱۶۲
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴

ادعا‌های بلینکن علیه برنامه هسته‌ای و نفوذ منطقه‌ای ایران

آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا در دیدار با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، ادعاهای خود علیه برنامه هسته ای و نفوذ منطقه ای ایران را تکرار کرد.
ادعا‌های بلینکن علیه برنامه هسته‌ای و نفوذ منطقه‌ای ایران
آفتاب‌‌نیوز :

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی افزود: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا امروز در اورشلیم (بیت المقدس) با یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

به گفته وی، دو مقام در اولین دیدار پس از انتخاب گالانت، در خصوص تعهد پایدار آمریکا به امنیت اسرائیل و قدرت روابط دوجانبه آمریکا و اسرائیل گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد که واشنگتن متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای و تعمیق همکاری با اسرائیل در مواجهه با چالش های نشات گرفته از ایران است.

به گفته ند پرایس، بلینکن بار دیگر حملات تروریستی روزهای اخیر در اسرائیل را محکوم و نسبت به وخامت اوضاع امنیتی در کرانه باختری ابراز نگرانی و بر لزوم اتخاذ گام‌هایی برای برقراری آرامش و کاهش تنش‌ها از سوی همه طرف‌ها تاکید کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین با یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون اسرائیل دیدار و بر استحکام روابط دوجانبه واشنگتن - تل آویو و تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: بلینکن و لاپید در خصوص چالش‌های نشات گرفته از ایران، از جمله برنامه هسته‌ای این کشور گفتگو کردند و وزیرخارجه آمریکا بر تعهد قاطع جو بایدن در جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای تاکید کرد.

به گفته ند پرایس، آنها همچنین موفقیت جلسات اخیر گروه کاری نقف در ابوظبی را که فرصتی برای تعمیق و تقویت همگرایی منطقه ای است، بررسی کردند.

وی مدعی شد: وزیر امور خارجه آمریکا نگرانی خود را نسبت به وخامت اوضاع امنیتی در کرانه باختری و نیاز به اقدام فوری برای جلوگیری از تلفات بیشتر اعلام کرد. بلینکن بار دیگر تاکید کرد که اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها سزاوار برخورداری از امنیت، رفاه و آزادی برابر هستند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دیروز دوشنبه وارد فلسطین اشغالی شد. این اولین سفر رسمی بلینکن به فلسطین اشغالی از زمان تشکیل دولت راست گرا و افراطی رژیم صهیونیستی به نخست وزیری بنیامین نتانیاهو است.

به نوشته روزنامه عبری زبان هاآرتص، بلینکن در سفر روز دوشنبه‌ خود به فلسطین اشغالی، با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم و ایلی کوهن همتای صهیونیستی‌اش دیدار کرد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه سفر خود عصر امروز سه شنبه راهی کرانه باختری شده و با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان دیدار کرد.

سفر وزیر خارجه آمریکا به اراضی اشغالی در سایه تشدید تنش در کرانه باختری و احتمال انفجار اوضاع در این منطقه صورت گرفته است.

منابع عبری‌زبان اعلام کردند که محور اصلی سفر بلینکن به منطقه از جمله فلسطین اشغالی، ایران، مسئله عادی سازی روابط با عربستان و مسئله فلسطین بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین