کد خبر: ۸۲۲۵۰۹
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷

مسیر بانه سقز بسته شد

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: به دنبال بارش سنگین برف، محور بانه سقز بامداد روز جمعه بسته شد.
مسیر بانه سقز بسته شد
آفتاب‌‌نیوز :

رامبد نوذری بامداد جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بارش سنگین برف و کولاک که از سه روز گذشته در استان آغاز شد، موجب اختلال در تردد در برخی از محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان شد.

وی با بیان اینکه راهداران به صورت شبانه‌روزی مشغول برفروبی در تمام محورها هستند، گفت: در ساعات اولیه امشب محور دهگلان-قروه - همدان و محور سقز -بانه با کولاک شدید همراه بود که بخاطر حفظ ایمنی رانندگان و مسافران برای حدود ۲ساعت این ۲محور بسته شد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان ادامه داد: با تلاش عوامل راهداری این محورها برفروبی شد و در حال حاضر تردد در تمام محورها برقرار است و مشکلی وجود ندارد، اما استفاده از زنجیر چرخ بویژه در گردنه‌ها الزامی است.

وی همچنین یادآور شد: بارش برف در برخی از روستاها به حدود نیم متر رسیده و مشکلاتی را برای تردد روستاییان ایجاد کرده است، ضمن اینکه در حال حاضر راههای ارتباطی تعدادی از روستاها بسته است و راهداران مشغول برفروبی و بازگشایی این راهها هستند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده است و هر سال بارش باران در این استان از اواسط پاییز شروع می شود.

همچنین جاده های بین شهری استان دارای ۳۸ و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر است و این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا لغزنده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین