کد خبر: ۸۳۱۱۲۴
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹

جزئیات آماری از سفر‌های نوروزی ریلی و هوایی‌/ جابه‌جایی ۲.۲ میلیون مسافر با ناوگان جاده‌ای تا روز گذشته

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: از تاریخ ٢٤ اسفند ۱۴۰۱ تا ٢٩ اسفند ١٤٠١ تعداد ۲ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۹۶۵ مسافر از طریق حمل و نقل عمومی جاده‌ای جابه‌جا شدند.
جزئیات آماری از سفر‌های نوروزی ریلی و هوایی‌/ جابه‌جایی ۲.۲ میلیون مسافر با ناوگان جاده‌ای تا روز گذشته
آفتاب‌‌نیوز :

شهریار افندی‌زاده در گفتگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: از تاریخ ٢٤ اسفند ۱۴۰۱ (آغاز شروع طرح سفر‌های نوروزی) تا ٢٩ اسفند ١٤٠١ تعداد ۲ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۹۶۵ مسافر از طریق حمل و نقل عمومی جاده‌ای جابه‌جا شدند.

‌وی توضیح داد: از این میزان، سهم ناوگان اتوبوسی ۲۸.۱ درصد، سهم ناوگان مینی بوسی ۲۲.۳ درصد و سهم ناوگان سواری کرایه ۴۹.۹ درصد بود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی تعداد مسافران جابه‌جا شده با حمل و نقل ریلی در این ایام را ۵۰۰ هزار و ۳۵۰ مسافر اعلام کرد.

افندی‌زاده تعداد مسافران جابه‌جا شده با حمل و نقل هوایی اعم از پرواز‌های داخلی و خارجی را ۷۴۳ هزار و ۳۵۸ نفر عنوان کرد.

وی همچنین تعداد مسافران جابه‌جا شده با شناور‌های مسافری و تفریحی را ۷۲۲ هزار و ۴۲۱ نفر اعلام کرد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی متوسط تردد بین استانی از ٢٤ اسفند تا ٢٩ اسفند ۱۴۰۱، عدد ۲ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۶۲ وسیله نقلیه اعلام کرد و گفت که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ١٣ درصد رشد نشان می‌دهد.

افندی‌زاده گفت: استان‌های با بیشترین افزایش تغییرات تردد بین استانی از ابتدای طرح نوروزی تا ٢٩ اسفند ١٤٠١ شامل خوزستان ٣٤ درصد، اردبیل ٣١ درصد، بوشهر ٣٠ درصد، ایلام ٢٧ درصد و گلستان ٢٧ درصد است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین