کد خبر: ۸۳۱۳۴۳
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۱

اسامی پربازدیدترین اماکن تاریخی اعلام شد

قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اعلام آمار بازدید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی، پربازدیدترین اماکن تاریخی تا دوم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ را معرفی کرد.
اسامی پربازدیدترین اماکن تاریخی اعلام شد
آفتاب‌‌نیوز :

علی دارابی گفت: بیش از ٢ میلیون نفر از ٢٨ اسفند تا دوم فروردین‌ماه ١۴٠٢ از بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و پایگاه‌های میراث ملی و جهانی بازدید کرده‌اند و استان‌های فارس، اصفهان و تهران به ترتیب مقاصد نخست بازدیدکنندگان بوده‌اند.

معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: حافظیه، تخت‌جمشید، سعدیه، ارگ کریم خانی و پاسارگاد در شیراز، باغ فین کاشان، کاخ موزه چهلستون و عمارت عالی قاپو در اصفهان، مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدآباد، کاخ گلستان و مجموعه تاریخی ـ فرهنگی نیاوران در تهران و آرامگاه فردوسی در توس در خراسان رضوی، تا کنون پربازدیدترین مکان‌ها و بنا‌های تاریخی بوده‌اند که مردم در این چهار روز از آن‌ها بیشترین بازدید را داشته‌اند.

این درحالی است که ازدحام جمعیت در برخی از این اماکن تاریخی، بدون درنظر گرفتن ظرفیت تحمل، حادثه‌ساز شده است. شکسته شدن شیشه محافظ مزار حافظ در شیراز، از جمله حوادث واکنش‌برانگیزی بود که به دنبال ازدحام بیش از حدِ تحملِ این مکان تاریخی، اتفاق افتاد. کارشناسان میراث فرهنگی بار‌ها درباره کنترل جمعیت در اماکن تاریخی به‌ویژه در تعطیلات نوروز، با توجه به تعداد اندک نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی و نگهبان‌ها و پرهیز از تاکید صرف بر افزایش آمار بازدیدها، هشدار داده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین