کد خبر: ۸۳۱۴۲۰
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵

عربستان خبر ازسرگیری روابط دیپلماتیک با سوریه را تائید کرد

کانال تلویزیونی عربستان سعودی «الاخباریه» عصر روز پنج شنبه از قول یک منبع آگاه در وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرده است که این کشور مذاکرات خود را با دمشق جهت ازسرگیری خدمات کنسولگری آغاز کرده است.
عربستان خبر ازسرگیری روابط دیپلماتیک با سوریه را تائید کرد
آفتاب‌‌نیوز :

پیش‌تر در همین راستا سه منبع آگاه به رویترز گفته بودند، سوریه و عربستان سعودی پس از قطع روابط دیپلماتیک خود که بیش از یک دهه به طول انجامید، توافق کرده‌اند که سفارت‌های خود را بازگشایی کنند.

برقراری مجدد روابط بین ریاض و دمشق مهمترین پیشرفت در اقدامات کشور‌های عربی برای عادی سازی روابط با دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه است. بسیاری از کشور‌های غربی و عربی پس از آغاز جنگ جهانی تروریستی علیه سوریه در سال ۲۰۱۱ روابط خود را با دمشق قطع کرده بودند.

یک منبع منطقه‌ای همسو با دمشق گفت که تماس‌ها بین ریاض و دمشق پس از توافق تاریخی برای برقراری مجدد رابطه بین عربستان و ایران شتاب بیشتری گرفته است.

ایران، عربستان و چین نوزدهم اسفند ۱۴۰۱ برابر با دهم مارس ۲۰۲۳ میلادی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند در نتیجه گفتگو‌های انجام شده، جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی توافق کردند ظرف حداکثر دو ماه، روابط دیپلماتیک خود را از سرگرفته و سفارت‌خانه‌ها و نمایندگی‌ها را بازگشایی کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین