کد خبر: ۸۳۱۴۳۰
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴

هشدار امارات به نتانیاهو

یک هیأت اماراتی در دیدار با نتانیاهو درباره عواقب اقدامات دولتش در قبال فلسطینی‌ها هشدار داده اند.
هشدار امارات به نتانیاهو
آفتاب‌‌نیوز :

اقدامات کابینه جدید رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها علاوه بر اظهارات جنجالی سران این رژیم، انتقاد شدید بین‌المللی از این کابینه را که به نظر می‌رود به سمت افراطی‌گری بیشتر تحت رهبری ایتمار بن گویر و بزالل اسموتریچ می‌رود، برانگیخته است.

وبگاه «تایمز اسرائیل» با انتشار گزارشی نوشت که یک مقام مسئول ارشد در دولت امارات هفته جاری با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرده و به او هشدار داده که رویکرد و رفتار دولتش، موجب تنش در روابط دوجانبه می‌شود.

وبگاه شبکه «کان» تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز نوشت که «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات، «خلدون المبارک» مشاور خود را برای ابلاغ این پیام هشدار به کابینه اسرائیل در خصوص رفتار آن با فلسطینی‌ها مامور کرد و وی به نتانیاهو گوشزد کرد که «رویکرد دولت اسرائیل کاملا با توافقنامه‌های ابراهیم در تعارض است».

توافقنامه‌های موسوم به ابراهیم در سال ۲۰۲۰ با میانجیگری دولت وقت آمریکا برای عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی، امارات، بحرین و مغرب امضا شد.

المبارک در دیدار با نتانیاهو تصریح کرد که رفتار‌های اسرائیل، پیشرفت‌های احتمالی در روابط با امارات و سایر کشور‌های عربی را در معرض خطر قرار می‌دهد. زیرا برخی سیاستمداران اسرائیلی حامی خشونت هستند و این با طبیعت توافقنامه‌های ابراهیم در تضاد است و تشدید اقدامات دولت نتانیاهو علیه فلسطینی‌ها، موجب ایجاد عدم ثبات منطقه‌ای و به نفع افراطی‌ها است.

بر اساس این گزارش، هیأت اماراتی در سفر به فلسطین اشغالی به نتانیاهو به طور خاص درباره وضعیت مسجدالاقصی به ویژه در ماه مبارک رمضان هشدار داد و اعلام کرد که هر خطای اسرائیل به روابطش با امارات آسیب خواهد زد.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که المبارک به نتانیاهو هشدار داد که بی‌ثباتی تأثیر مخربی بر سرمایه‌گذاری‌های مالی امارات در فلسطین اشغالی خواهد داشت و به صراحت به نتانیاهو گفت: «وضعیت شما خوب به نظر نمی‌رسد و ممکن است بر سرمایه‌گذاری‌های ما تأثیر بگذارد».

قرار بود، نتانیاهو، در نخستین سفر رسمی‌اش پس از تصدی پست نخست‌وزیری در ژانویه گذشته به ابوظبی برود، اما امارات پس از یورش ایتمار بن گویر، وزیر امنیت قومی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی این سفر را لغو کرد و از آن زمان تاکنون از نتانیاهو برای سفر دعوت نکرده، ضمن این‌که مشابه این رویکرد را ایالات متحده آمریکا نیز در پیش گرفته و هنوز نتانیاهو سفری رسمی به آمریکا نداشته است.

به نوشته تایمز اسرائیل، مشاور رئیس امارات با «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی نیز دیدار کرد.

این در حالی است که چهارشنبه پیش (۲۲ مارس)، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، گزارش داد که وزارت امور خارجه امارات از «محمد آل خاجه» سفیر خود در تل آویو خواسته که با هیچ مقام کابینه رژیم صهیونیستی دیدار نکند.

طبق این گزارش، «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات عربی متحده به مقامات رژیم صهیونیستی اطلاع داده «تا زمانی که مطمئن نشویم بنیامین نتانیاهو کابینه‌ای دارد که می‌تواند اوضاع را تحت کنترل خود درآورد، نمی‌توانیم با یکدیگر همکاری مشترک داشته باشیم».

براساس گزارش‌ها، این تصمیم پس از آن اتخاذ شده است که بزالل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی وجود چیزی به نام «ملت فلسطین» را انکار کرد و گفت: «چیزی به نام ملت فلسطین وجود ندارد».

این اخبار در حالی منتشر شده‌اند که پیشتر کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز فاش کرده بود که روابط تل‌آویو و ابوظبی بحرانی شده است و امارات سعی دارد برنامه خرید سامانه‌های دفاعی از رژیم صهیونیستی را متوقف کند. با این حال، دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای این گزارش را تکذیب کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین