کد خبر: ۸۳۱۴۷۷
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳

تیک‌تاک در تلفن‌های دولتی فرانسه ممنوع شد

وزیر خدمات عمومی فرانسه در توییتر اعلام کرد که این کشور استفاده از اپلیکیشن ویدئویی چینی تیک‌تاک را در تلفن‌های کاری کارمندان دولت ممنوع خواهد کرد.
تیک‌تاک در تلفن‌های دولتی فرانسه ممنوع شد
آفتاب‌‌نیوز :

استانیسلاس گورینی در بیانیه‌ای اعلام کرد: به منظور تضمین امنیت سایبری ادارات و کارمندان دولت، تصمیم گرفته شده است تا اپلیکیشن‌های تفریحی مانند تیک‌تاک، در تلفن‌های کاری کارمندان دولت ممنوع شود. وی در ادامه افزود: چند هفته است که چندین شرکای اروپایی و بین المللی فرانسه، اقداماتی را برای محدود یا ممنوع کردن دانلود و نصب اپلیکیشن تیک‌تاک در دستگاه‌های دولتی اتخاذ کرده اند.

گورینی گفت اپلیکیشن‌های تفریحی برای استفاده در دستگاه‌های مراکز دولتی، به حد کافی از امنیت سایبری و حفاظت از داده‌ها برخوردار نیستند. وی افزود: این ممنوعیت بلافاصله اعمال می‌شود و خدمات دولتی بر پایبندی به این ممنوعیت، نظارت خواهند کرد. البته این مقام فرانسوی خاطرنشان کرد: می‌توان به طور استثنا برای دلایل حرفه‌ای مانند ارتباطات موسسه‌ای یک سازمان، معافیت قائل شد.

شماری از دولت‌ها و نهاد‌های غربی، از جمله پارلمان بریتانیا، دولت‌های هلند و بلژیک و پارلمان نیوزلند، تیک‌تاک را در هفته‌های اخیر ممنوع کرده‌اند.

کمیسیون اروپا که بازوی اجرایی اتحادیه اروپاست، به دلیل نگرانی‌های امنیتی سایبری، دستور ممنوعیت استفاده از اپلیکیشن محبوب چینی تیک‌تاک را در تلفن‌های کارکنانش صادر کرد. پارلمان اروپا هم به طور جداگانه این اپلیکیشن را در تلفن‌های کارکنان خود ممنوع کرد.

بر اساس گزارش رویترز، تیک‌تاک به دلیل این نگرانی که اطلاعات کاربران این اپلیکیشن متعلق به شرکت چینی بایت دنس، ممکن است به دست دولت چین بیافتد و منافع امنیتی غربی را تضعیف کند، تحت تفحص فزاینده‌ای قرار گرفته است. کشور‌های متعددی در سراسر جهان نسبت به نزدیکی این شرکت به دولت چین و نگهداری اطلاعات کاربران، ابراز نگرانی کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین