کد خبر: ۸۳۱۴۸۸
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱

«آکتور» جایزه بزرگ جشنواره فرانسوی را از آن خود کرد

سریال «آکتور» جایزه بزرگ جشنواره «سریز مانیا» (Series Mania) فرانسه را شامگاه جمعه ـ چهارم فروردین ماه ـ از آن خود کرد.
«آکتور» جایزه بزرگ جشنواره فرانسوی را از آن خود کرد
آفتاب‌‌نیوز :

اختتامیه جشنواره فرانسوی «سریزمانیا» با اعلام برگزیدگان در شهر لیل برگزار شد که طبق اعلام سایت جشنواره، سریال «آکتور» جایزه بزرگ جشنواره در بخش رقابتی بین‌الملل را کسب کرده است.

در این بخش، چهار جایزه بهترین بازیگر زن و مرد، بهترین فیلمنامه و جایزه بزرگ جشنواره اهدا می‌شود.

در توضیح برگزیده شدن سریال آکتور آمده است: این جشنواره برای نشان دادن حقانیت خود، امسال دامنه جغرافیایی اش را گسترش داده و در تلاش برای کشف شیوه‌ها و سبک‌های روایی جدید است. بر این اساس سریال «آکتور» که به اقتضای داستان، مدام روایت خود را تغییر می‌دهد مطمئنا در این زمینه برنده است.

«آکتور» در کنار سریال‌هایی از کشور‌های آمریکا، فرانسه، اسپانیا، ژاپن و … که محصولات شبکه‌های بزرگ اپل تی وی پلاس، آرته، هولو، پارامونت و پرایم ویدئو هستند به رقابت پرداخت.

«سریز مانیا» یکی از جشنواره‌های بین‌المللی «سریال» در جهان است که سالانه در شهر لیل فرانسه برگزار می‌شود. امسال نیز این جشنواره، ۱۷ تا ۲۴ مارس (روز‌های پایانی اسفند و ابتدای فروردین) با حضور نمایندگانی از کشور‌های مختلف و مهمانان و منتخبی از سینماگران و چهره‌های سریال‌ها برگزار شد. رئیس هیات داوران این فستیوال «لیزا جو» Lisa Joy خالق سریال «وست ورلد» بود که از HBO پخش شده است.

حدود ۴۰۰ سریال از کشور‌های مختلف برای حضور در این دوره جشنواره ثبت‌نام کرده بودند و تنها هشت سریال در بخش بین الملل مورد داوری قرار گرفتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین