کد خبر: ۸۳۱۵۰۶
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
رییس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم:

آمار گردشگران قشم از مرز نیم میلیون نفر گذشت

رییس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از ورود ۵۱۰ هزار نفر گردشگر نوروزی به این جزیره از (روز پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ظهر شنبه پنجم فروردین ۱۴۰۲) خبر داد.
آمار گردشگران قشم از مرز نیم میلیون نفر گذشت
آفتاب‌‌نیوز :

افشار فتح الهی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، اظهار کرد: این تعداد گردشگر از سه مسیر هوایی، زمینی و دریایی وارد جزیره قشم شده اند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، وی با اعلام آمار گردشگران ورودی به قشم در ۹.۵ روز گذشته، که معادل سه برابر کل جمعیت این شهرستان مرزی است، افزود: خوشبختانه با برنامه ریزی‌ها و تدابیر انجام شده در کمیته‌های ۱۷ گانه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، در ارایه خدمات به انبوه میهمانان و گردشگران جزیره، هیچگونه محدودیت و نگرانی نداریم.

رییس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم تصریح کرد: ثبت ۵۱۰ هزار گردشگر به قشم تا ظهر امروز در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱، نشان از رشد ۲۰ درصدی سفر‌ها به سرزمین آب و آفتاب در جنوب کشور داشته است.

فتح الهی با اشاره به نظر خواهی‌های انجام شده از گردشگران و میهمانان ورودی به جزیره قشم، بیان کرد: ۸۰ درصد مصاحبه شوندگان با اظهار رضایت از سفر به این جزیره، ادامه سفر به نگین خلیج فارس را جزو برنامه‌های آتی خود اعلام کرده اند.

همه ساله با آغاز تعطیلات نوروزی، جزیره قشم مملو از جمعیت گردشگری است که از اقصی نقاط میهن اسلامی با هدف استفاده از هوای کاملا بهاری، سایت‌های منحصر بفرد گردشگری، سواحل زیبا و بازار مناسب خرید آن، راهی این منطقه در جنوبی‌ترین نقطه کشور می‌شوند.

قشم این روز‌ها میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی است.

مردم ایران زمین همه ساله در ایام مختلف با سفر به جزیره قشم به عنوان سرزمین زیبایی‌ها از شگفتی‌های عالم خلقت در قالب سایت‌های مهم گردشگری قشم همچون طولانی‌ترین غار نمکی جهان، دره ستاره‌ها، دره و تنگه چاهکوه، دره تندیس‌ها، موزه ژئوپارک، چاه‌های تلا و بادگیر‌های بندر تاریخی لافت، جزایر ناز، سواحل زیبا، سایت تخم‌گذاری لاک پشت‌های پوزه عقابی، جنگل‌های دریایی حرا، خلیج دلفین‌های هنگام، غار‌های خوربس، بام قشم و ده‌ها پدیده دیگر زمین شناختی دیدن می‌کنند.

ارتباط با مردمان شریف و میهمان دوست جزیره قشم، استفاده از خانه‌های بوم گردی در روستا‌های هدف گردشگری، بازدید از موزه لنج سازی گوران، استفاده از سواحل زیبا، خرید از بازار‌ها و مجتمع‌های تجاری، استفاده از مدارس غواصی برای تماشای شگفتی‌های زیبای زیر آب، شنا در سواحل و بهره بردن از ورزش‌های مختلف آبی به همراه خرید صنایع دستی بانوان هنرمند جزیره هم از دیگر امتیازات سفر به این جزیره شگفتی‌ها است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودرو‌های شخصی و عمومی از طریق بندر پهل بندرعباس به بندر لافت جزیره قشم توسط شناور‌های لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره زیبای قشم با فرصت‌های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می‌باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن‌های طلایی و نقره‌ای و غروب منحصر به فرد به عنوان نگین خلیج فارس شناخته می‌شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین