کد خبر: ۸۳۱۵۳۴
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹

پوتین: ۱۰ بمب‌افکن هسته‌ای را در بلاروس مستقر می‌کنیم

رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد در پاسخ به تشدید تحرکات نظامی غرب و حمایت روزافزون آن‌ها از ارتش اوکراین، مسکو بخشی از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی خود را در کشور بلاروس مستقر می‌کند.
پوتین: ۱۰ بمب‌افکن هسته‌ای را در بلاروس مستقر می‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که این کشور بخشی از بمب‌افکن‌های هسته‌ای خود را در خاک بلاروس مستقر می‌کند.

به گزارش راشاتودی، وی دراین‌باره گفت: ما ۱۰ بمب‌افکن در بلاروس مستقر می‌کنیم که قادر به حمل تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی هستند. مسکو و مینسک توافق کردند که بدون نفض توافق‌نامه استارت تسلیحات هسته‌ای تاکتیی را در خاک بلاروس مستقر کنند.

به گفته پوتین، ساخت تأسیسات ذخیره‌سازی تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس تا اول ماه جولای تکمیل خواهد شد.

رئیس‌جمهور روسیه در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با اطلاعات و نتیجه‌گیری سیمور هرش (روزنامه‌نگار آمریکایی) درباره دخالت سرویس‌های امنیتی آمریکا در انفجار لوله گاز نورد استریم موافق هستم.

پیش از این «سیمور هرش» روزنامه‌نگار برنده جایزه پولیتزر در اظهاراتی فاش کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بعد از بیش از ۹ ماه بحث و بررسی بسیار محرمانه در شورای امنیت ملی این کشور، دستور خرابکاری در خطوط لوله نورد استریم یک و دو روسیه را صادر کرد.

بنا به این افشاگری، غواصان آمریکایی در تابستان سال ۲۰۲۲ و تحت پوشش رزمایش‌های ناتو مواد منفجره را در خطوط لوله نورد استریم ۱ و ۲ کار گذاشته‌اند.

آن‌گونه که منابع آگاه به هرش گفته‌اند غواصان نیروی دریایی آمریکا ژوئن پارسال در پوشش رزمایش ناتو، مواد منفجره را در خطوط لوله گاز «نورد استریم ۱ و ۲» کار گذاشته و در ماه سپتامبر با کنترل از راه دور آن را منفجر کرده‌اند. کاخ سفید بلافاصله این اتهامات را رد کرد و مدعی شد این اطلاعات «کذب و خیال‌پردازی محض» است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین