کد خبر: ۸۳۱۵۳۷
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۱
معاون گردشگری گیلان:

۷.۵ میلیون گردشگر نوروزی به گیلان آمدند/ اشغال ۱۱۰ درصدی اقامتگاه‌ها

معاون گردشگری گیلان، از رشد ۱۲۰ درصدی ورود گردشگران نوروزی به استان خبر داد و گفت: هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گردشگر طی ۹ روز گذشته وارد گیلان شدند.
۷.۵ میلیون گردشگر نوروزی به گیلان آمدند/ اشغال ۱۱۰ درصدی اقامتگاه‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

رضا حسن پور با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی تا روز گذشته، ۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گردشگری وارد استان گیلان شدند، اظهار کرد: از این تعداد چهار میلیون و ۴۰۰ هزار نفر/شب اقامت داشتند.

وی از رشد ۱۲۰ درصدی ورود گردشگران نوروزی به گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: ضریب اشغال اقامتگاه‌های گردشگری استان نیز ۱۱۰ درصد است.
معاون گردشگری اداره کل مراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان همچنین شهرستان‌های فومن، انزلی و لاهیجان را دارای بیشترین گردشگر دانست و تصریح کرد: ماسوله و قلعه رودخانه میزان بیشترین حجم از گردشگران نوروزی بودند.

حسن پور بر معرفی مسیر‌های گردشگری جهت ساماندهی سفر تاکید و اضافه کرد: ساماندهی سفر با تعریف مسیر‌های گردشگری جهت رفاه حال مسافران و گردشگران و همچنین جلوگیری از استفاده بیش از ظرفیت یک منطقه ضرورت دارد.

وی از معرفی مسیر گردشگری تفریحی - مذهبی گیلان در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان مسیر گردشگری جنگلی، کوهستانی، تفریحی و مذهبی امامزاده اسحاق و امامزاده ابراهیم را به منظور انجام سفر و بازدید پیشنهاد می‌کند.

معاون گردشگری گیلان همچنین از تعریف مسیر گردشگری خوراک در استان گیلان خبر داد و بیان کرد: گردشگری خوراک از جاذبه‌هایی است که می‌تواند تعیین کننده مقصد گردشگران فراوانی در کشور و حتی جهان باشد.

حسن پور با بیان اینکه استان گیلان با دارا بودن حدود ۴۰۰ نوع تنوع غذایی شامل پیش غذا، شیرینی، کلوچه، نان، خوراک و دسر و ثبت شهر رشت به عنوان شهر جهانی خلاق خوراک یکی از مقاصد اصلی سفر در ایران است، متذکر شد: مسیر گردشگری خوراک گیلان از مبدا رشت به مقصد آستانه اشرفیه است.

وی مسیر گردشگری خوراک را دارای تنوع غذایی فراوان محلی شامل لقد دموج، کولی بیج نان، گمج کباب، باقلا فسنجان، شیرین تره، سیر قلیه و کشتا دانست و اضافه کرد: مسافران و گردشگران با حضور در این منطقه می‌توانند از غذا‌های محلی و خوشمزه که دارای طعم و رنگ بسزایی نیز است بهره‌مند شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین