کد خبر: ۸۳۱۸۶۳
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰

تساوی ایران و کنیا در نیمه نخست

تیم‌های ملی فوتبال ایران و کنیا در نیمه نخست به تساوی بدون گل رسیدند.
تساوی ایران و کنیا در نیمه نخست
آفتاب‌‌نیوز :

تیم ملی فوتبال از ساعت ۲۰:۳۰ امشب سه‌شنبه در یک بازی تدارکاتی در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف تیم ملی کنیا رفت.

زید ثامر قاضی از کشور عراق با کمک‌های حسین فلاح و کرار عبدالکریم قضاوت این دیدار را بر عهده دارند.

بازی امشب با کنیا دومین محک تیم کشورمان با سرمربی جدیدش در بازگشت دوباره‌اش به نیمکت تیم ملی است و قلعه‌نویی امیدوار است که اولین برد تیم ملی با حضور او رقم بخورد.

تیم ملی روز سوم فروردین در اولین بازی با امیر قلعه‌نویی در یک دیدار تدارکاتی برابر روسیه به تساوی یک - یک رسیده بود.

این سومین رویارویی ایران و کنیا است و در ۲ دیدار دیدار گذشته، تیم کشورمان دو برد با نتایج ۳ بر صفر و یک بر صفر به دست آورده است. آخرین مصاف دو تیم به اسفند ۸۷ بر می‌گردد که تیم کشورمان توانست با تک گل حسین کاظمی، کنیا را شکست دهد و حالا امشب ایران و کنیا پس از ۱۵ سال، دوباره برابر هم به میدان رفته‌اند.

حریف امشب ایران یک نام آشنا هم روی نیمکتش به عنوان سرمربی می‌بیند و انگین فیرات آلمانی سرمربی سابق تیم سایپا و گسترش فولاد تبریز هدایت این تیم آفریقایی را بر عهده دارد.

دیدار ایران و کنیا در حالی آغاز شد که قلعه‌نویی نسبت به بازی با روسیه، دست به تغییراتی در ترکیب تیم ملی زده تا بازیکنان بیشتری را محک بزند.

بازی با برتری تیم کشورمان آغاز شد اما دفاع فشرده و بسته کنیا سبب شد تا تیم ملی کشورمان تنها تا پشت محوطه جریمه موفق عمل کند و کمتر موقعیت خطرناکی روی دروازه کنیا خلق شود.

در طرف مقابل بازیکنان کنیا با استفاده از سرعت، روی ضد حمله‌ها خطرناک نشان ‌دادند و در دقیقه ۱۵ در یک موقعیت جدی مایکل اولونگا در مصاف تک به تک با نیازمند توپ را به آسمان کوبید.

در دقیقه ۲۶ باز هم این کنیا بود که خطرناک ظاهر شد و با وجود اینکه توپ و میدان در اختیار تیم کشورمان بود اما شاگردان فیرات در این دقیقه روی یک ضد حمله با نفوذ از جناح راست دروازه ایران را به خطر انداختند اما ضربه بازیکن کنیا را نیازمند دفع کرد.

در دقیقه ۳۱ اولین موقعیت جدی تیم کشورمان خلق شد و شوت محمد محبی از پشت محوطه جریمه با برخورد به پای مدافعان کنیا به کرنر رفت.

در ادامه باز هم این کنیا بود که با استفاده از فضای بین مدافعان ایران خطرناک‌تر ظاهر شد اما این تلاش‌ها نتیجه‌ای در برنداشت تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

ترکیب اولیه ایران:

پیام نیازمند، آرمین سهرابیان، حسین کنعانی‌زاده، صادق محرمی، احسان حاج صفی، محمد کریمی، روزبه چشمی، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، محمد محبی و شهریار مغانلو

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب اولیه کنیا:

پاتریک ماتاسی، آموس نوندی، برایان ماندلا، جوزف اوکومو، اریک اوما، تدی آکوما، ریچارد اودادا، ویکتور اومونه، دوک آبویا، مسعود جمعه و مایکل اولونگا

سرمربی: انگین فیرات

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین