کد خبر: ۸۳۱۹۲۲
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
لوید آستین در پاسخ به پرسش نمایندگان کنگره مطرح کرد

پنتاگون: طی دو سال گذشت ایران و متحدانش ۸۳ بار به مواضع آمریکا در سوریه حمله کردند

وزیر دفاع آمریکا ادعا کرد در دوران ریاست جمهوری جو بایدن، نیرو‌های نزدیک به ایران در سوریه ۸۳ بار نیرو‌های آمریکایی را مورد حمله قرار داده‌اند.
پنتاگون: طی دو سال گذشت ایران و متحدانش ۸۳ بار به مواضع آمریکا در سوریه حمله کردند
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر دفاع ایالات متحده در پاسخ به پرسش نمایندگان کنگره این کشور مدعی شد در دوران ریاست جمهوری جو بایدن، نیرو‌های نزدیک به ایران در سوریه ۸۳ بار نیرو‌های آمریکایی را مورد حمله قرار داده‌اند.

لوید آستین، وزیر دفاع و رئیس پنتاگون که سه‌شنبه شی در جلسه استماع کنگره شرکت کرده بود مدعی شد توان نظامی روسیه کاهش یافته است و به همین دلیل مسکو برای تامین تسلیحات به ایران و کره شمالی متوسل شده است -امری که ایران و کره شمالی آن را رد کرده‌اند. آستین در عین حال تاکید کرد که روسیه به دنبال کنترل کل دریای سیاه و ممانعت از دسترسی شرکای آمریکا به آن است.

در ادامه جلسه استماع کمیته نیرو‌های مسلح سنا، قانونگذاران خواستار توضیح آستین در خصوص تاخیر بیش از ۱۳ ساعته در اطلاع رسانی حمله پهپادی در سوریه شدند که بر اساس گزارش ها، در این حمله یک پیمانکار آمریکایی کشته و شش آمریکایی دیگر مجروح شدند.

تام کاتن سناتور جمهوری خواه آمریکایی در این جلسه از آستین پرسید: پس از تلافی حمله مرگبار به آمریکا، ایران دوباره به آمریکا حمله کرد و یک آمریکایی دیگر را مجروح کرد، اینطور نیست؟

آستین پاسخ داد: درست است.

کاتن پرسید: آیا آن حمله را تلافی کرده ایم؟

وزیر دفاع آمریکا پاسخ داد: نه، هنوز این کار را نکرده ایم.

کاتن بار دیگر پرسید: ایران و گروه‌های وابسته به آن از زمان آغاز به کار دولت جو بایدن چند حمله به نیرو‌های آمریکایی انجام داده اند؟

وزیر دفاع آمریکا پاسخ داد: ایران و گروه‌های وابسته به آن از زمان آغاز به کار دولت جو بایدن «۸۳ حمله» به نیرو‌های آمریکایی انجام داده‌اند.

سناتور آمریکایی دوباره سوال کرد: ما چند بار این حملات را تلافی کرده ایم؟

وزیر دفاع آمریکا پاسخ داد: چهار حمله بزرگ علیه آن‌ها انجام داده ایم.

کاتن گفت: فکر می‌کنید این مساله که ایران از زمان آغاز به کار دولت جو بایدن ۸۳ بار به ما حمله کرده است و ما فقط ۴ بار به این حملات پاسخ داده ایم، چه پیامی به تهران می‌دهد؟

این سناتور آمریکایی در ادامه ادعا‌ها و هراس از نفوذ ایران اضافه کرد: ایران می‌داند تا زمانی که یک آمریکایی کشته نشود ما تلافی نمی‌کنیم. این امر ایران را جسور کرده است.

در همین شرایط، جان کربی، سخنگو و هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در کنفرانس خبری شب گذشته خود گفت، کشورش به طور لازم به هرگونه هدف گیری تاسیسات آمریکایی در سوریه و عراق که توسط گروه‌های مسلح انجام می‌شود، پاسخ خواهد داد.

روزنامه نیویورک تایمز روز سه‌شنبه در گزارشی نوشت جنگنده‌های آمریکایی جمعه آماده بودند تا دور دومی از حملات تلافی‌جویانه را علیه گروه‌های شبه‌نظامی مرتبط با ایران انجام دهتد، اما تصمیم کاخ سفید بر خودداری از آن بود. پنجشنبه گذشته حمله‌ای پهپادی در شمال شرق سوریه، که به گفته آمریکا «منشاء مرتبط با ایران» داشت، به کشته شدن یک پیمانکار غیرنظامی آمریکایی و زخمی شدن شش آمریکایی دیگر منجر شد. پس از آن لوید آستین وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که با فرمان جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، «تاسیسات گروه‌هایی که با ایران مرتبط هستند» در سوریه هدف حملات هوایی «دقیق» قرار گرفتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین