کد خبر: ۸۳۲۰۳۸
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

آمریکا: اسرائیل شروط لازم برای پیوستن به برنامه لغو روادید را محقق نکرده است

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، رژیم صهیونیستی شرایط لازم برای پیوستن به برنامه لغو روادید ایالات متحده را انجام نداده است.
آمریکا: اسرائیل شروط لازم برای پیوستن به برنامه لغو روادید را محقق نکرده است
آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، رژیم صهیونیستی هنوز اجازه تردد رایگان را به فلسطینی‌های آمریکایی در فرودگاه‌ها و کرانه باختری نداده است؛ مساله‌ای که از نظر واشنگتن برای پیوستن تل‌آویو به این برنامه الزامی است که به اسرائیلی‌ها اجازه می‌دهد بدون روادید وارد ایالات متحده شوند.

به گزارش روزنامه رای الیوم، وی افزود، رژیم صهیونیستی هنوز کار زیادی دارد که باید در یک بازه زمانی کوتاه تا پایان سال مالی در ۳۰ سپتامبر برای تکمیل تمامی الزامات برنامه لغو روادید ایالات متحده (VWP) انجام دهد.

واشنگتن اعلام کرده پیوستن به برنامه لغو روادید مستلزم آن است که اسرائیل رفتار و حقوق یکسانی برای ورود همه شهروندان آمریکایی به نقاط ورودی و ایست‌های بازرسی اسرائیل فراهم کند.

طبق این برنامه ایالات متحده به شهروندان اسرائیلی اجازه خواهد داد بدون داشتن روادید سفر کنند و این شامل فلسطینی‌های آمریکایی از جمله کسانی هم می‌شود که در فهرست جمعیت تشکیلات خودگردان فلسطین ثبت شده‌اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی قبلا گفته بود که این رژیم الزامات قانونی را تکمیل کرده است، به این معنی که اسرائیل در ماه سپتامبر به برنامه لغو روادید ملحق خواهد شد. وی بدون بیان جزئیات گفته بود، تل‌آویو در ماه‌های آینده به سایر الزامات باقی‌مانده رسیدگی خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست که رژیم صهیونیستی رویکرد خود را در قبال فلسطینی‌های آمریکایی تغییر می‌دهد یا خیر.

اخیرا روابط میان آمریکا و رژیم صهیونیستی متشنج شده است. جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه گفته بود: مانند بسیاری از حامیان اسرائیل، من عمیقا نگران هستم، اسرائیل نمی‌تواند این مسیر را ادامه دهد. او گفته بود، قصد ندارد از نتانیاهو برای سفر به واشنگتن در آینده نزدیک دعوت کند.

بایدن این اظهارات را در پی تصمیم قاطع دولت نتانیاهو برای تصویب طرح اصلاحات قضایی مطرح کرد که قدرت دیوان عالی رژیم صهیونیستی را محدود می‌کند و به دولت ائتلافی نتانیاهو کنترل کمیته انتصاب قضات را می‌دهد. طرحی که خشم گسترده مردم در اراضی اشغالی را به همراه داشته است.

روز دوشنبه نتانیاهو اعلام کرد که تصویب طرح مذکور را به دوره تابستانی پارلمان موکول کرده و یک گفت‌وگوی گسترده را با اپوزیسیون شروع کرده تا به یک راه حل میانه برسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین