کد خبر: ۸۳۲۰۹۱
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰

تاکید گوترش به اتحاد جهانی برای مبارزه با تروریسم

گوترش ضمن اشاره به اینکه تروریسم پپامد و ریشه بسیاری از مشکلات مورد بررسی از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد است، اعلام کرد: تروریسم با استفاده از ناتوانی‌ها و ضعف‌های موجود در سیستم‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی و بی‌ثباتی حاکمیت خود را افزایش داده است.
تاکید گوترش به اتحاد جهانی برای مبارزه با تروریسم
آفتاب‌‌نیوز :

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد طی سخنانی در اجلاس "مبارزه با تروریسم و پیش‌گیری از خشونت از طریق تقویت همکاری بین سازمان ملل متحد با مکانیزم‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای" در شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد: تروریسم نتیجه و ریشه بسیاری از مسائل و مشکلات موجود است.

به گزارش تی آر تی، دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن اشاره به اینکه بویژه وضعیت آفریقا در زمینه تروریسم نگران‌کننده است، گفت: انگیزه‌هایی مانند: عجز و ناتوانی، فقر و نداری، گرسنگی، محرومیت از خدمات اساسی و بیکاری به ایجاد زمینه مناسب و حاصلخیز برای رشد و توسعه گروه‌های تروریستی ادامه می‌دهند.

آنتونیو گوترش تاکید کرد: همان‌طوریکه تروریسم موجب دوری انسان‌ها از یکدیگر می‌شود، مقابله با آن نیز می‌تواند کشورها را متحد سازد. سازمان ملل متحد با اعمال تحریم‌ها، ارائه خدمات راهنمایی سیاسی و واگذاری کمک برای ریشه‌کن سازی بلای تروریسم در کنار کشورهای آفریقایی‌ست.

گوترش تاکید کرد: حقوق بشر باید در مرکز تلاش‌های مبارزه با تروریسم جای گیرد.

دبیرکل سازمان ملل ضمن اشاره به اینکه با اتحادیه آفریقا و مکانیزم‌های منطقه‌ای همکاری نزدیکی در مبارزه با تروریسم به پیش می‌برند، گفت: به زودی به همراه نیجریه اجلاس مبارزه با تروریسم در قاره آفریقا را ترتیب خواهیم داد.

آنتونیو گوترش افزود: تلاش‌ها برای پایان دادن کامل به بلای تروریسم با رعایت حقوق اساسی در کلیه مراحل ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین