کد خبر: ۸۳۲۲۰۴
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱

آمریکا از تلاش روسیه برای خرید سلاح از کره شمالی خبر داد

آمریکا اعلام کرد که مسکو برای امضای قرارداد جدیدی با پیونگ یانگ به منظور خرید سلاح بیشتر در ازای مواد غذایی تلاش می‌کند.
آمریکا از تلاش روسیه برای خرید سلاح از کره شمالی خبر داد
آفتاب‌‌نیوز :

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی آمریکا گفت: جنگ اوکراین روسیه را وادار کرد تا به سمت نظام‌های سرکشی برود تا به سلاح و تجهیزات دست یابد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، کربی گفت: دلیل این مسئله تحریم‌های فراگیری است که بر صادرات إعمال کرده‌ایم. ما نگران این هستیم که کره شمالی حمایت بیشتری از عملیات نظامی روسیه در اوکراین به عمل آورد. ما اطلاعات جدیدی داریم که نشان می‌دهد روسیه برای دستیابی به مهمات بیشتر از سوی پیونگ یانگ تلاش می‌کند.

بر اساس گزارش سازمان اطلاعات آمریکا این دومین باری است که کره شمالی روسیه را به سلاح مجهز می‌کند. قبلا در اواخر ۲۰۲۲ شرکت نظامی واگنر را به موشک‌هایی مجهز کرده بود.

از طریق معامله احتمالی، روسیه به بیش از ۲۰ نوع سلاح و تجهیزات از کره شمالی دست می‌یابد. مسکو قرار است هیئتی را به پیونگ یانگ برای توافق درباره دادن مواد غذایی در قبال سلاح اعزام کند.

جان کربی گفت: هرگونه معامله تسلیحاتی میان کره شمالی و روسیه به صورت مستقیم تعدادی از قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض می‌کند. ما اظهارات اخیر مقامات کره شمالی را در نظر داریم که گفته‌اند هیچ گونه سلاحی به روسیه نمی‌دهند. ما از نزدیک این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

پنجشنبه وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه یک شهروند اسلواکی به خاطر تلاش برای انجام معامله تسلیحاتی میان کره شمالی و روسیه إعمال کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین