کد خبر: ۸۳۲۲۱۸
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷

چین از اروپا خواست مقابل فشار‌های «نابجای» آمریکا مقاومت کند

سفیر چین در اتحادیه اروپا از این کشور‌ها خواست به درخواست‌های واشنگتن برای کاهش روابط تجاری با پکن تن ندهند.
چین از اروپا خواست مقابل فشار‌های «نابجای» آمریکا مقاومت کند
آفتاب‌‌نیوز :

فو کونگ، نماینده چین در اتحادیه اروپا گفت: واقعا امیدواریم که دولت‌ها و سیاستمداران اروپایی ببینند منفعتشان در چیست و در نتیجه، در برابر فشارهای نابجای آمریکا مقاومت کنند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، به گفته او، آن دسته از کشورهای اروپایی که روابط تجاری خود را با «بازار بزرگ و شکوفایی به بزرگی چین» قطع می‌کنند، به خودشان ضرر رسانده‌اند. آمریکا در تخریب روابط عادی میان اتحادیه اروپا و چین از «هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد».

این دیپلمات چینی بیان کرد که هلند در برابر فشارهای آمریکا تسلیم شد و صادرات فناوری پیشرفته ساخت نیمه‌هادی‌ها به چین را متوقف کرد. در چنین وضعیتی، چین نمی‌تواند بی‌کار بنشیند و شاهد لگدمال شدن منافعش باشد.

واشنگتن تلاش‌هایش را برای واداشتن اروپا به قطع رابطه با چین، مضاعف کرده است، زیرا روابط آمریکا و چین در پی حمایت واشنگتن از تایوان و حمایت چین از روسیه، مخدوش شده است. برخی کشورهای اروپایی از جمله آلمان تمایل دارند روابط تجاری خود با چین را حفظ کنند، اما مقامات اتحادیه اروپا اخیرا هشدار دادند که اگر چین به روسیه کمک نظامی کند، خط قرمزها را رد کرده و باید برای تحریم‌های بروکسل آماده باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین