کد خبر: ۸۳۲۲۲۹
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
لوکاشنکو:

خطر جنگ جهانی هسته‌ای ملموس است، مذاکره کنید!

رئیس‌جمهوری بلاروس امروز (جمعه) با بیان اینکه تهدید جنگ جهانی هسته‌ای جدی است، نسبت به اثر مخرب ضدحملات اوکراین هشدار داد و گفت که مذاکرات در این زمینه باید بدون هیچ پیش‌شرطی آغاز شود.
خطر جنگ جهانی هسته‌ای ملموس است، مذاکره کنید!
آفتاب‌‌نیوز :

الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس گفت: امروز هم در تاریخ روسیه، بلاروس و اوکراین و هم در تاریخ جهان و خصوصاً اروپا منحصربه‌فرد است و تکرار نخواهد شد. سوال این است که چه باید کرد. همه می‌دانید که هیچ راهی به جز مذاکره در دست نیست، مذاکره بدون پیش‌شرط.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، او همچنین با بیان اینکه خطر جنگ جهانی سوم با سلاح‌های هسته‌ای، یک تهدید ملموس و واقعی است، پیشنهاد داد که اوکراین و روسیه بدون جابجایی ادوات نظامی، آتش‌بس اعلام کنند.

رئیس‌جمهوری بلاروس همچنین اظهار داشت که ضدحملات احتمالی اوکراین مذاکره کی‌یف و مسکو را دشوارتر کرده و به تشدید مناقشه منجر خواهد شد.

او گفت: متاسفانه همانطور که شنیده‌اید، بحث زیادی درباره ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین در جریان است. به نظر من این بسیار خطرناک و بدترین کار در شرایط فعلی است، زیرا می‌تواند تمام امیدها نسبت به روند مذاکرات را از بین برده و مناقشه را به نحوی برگشت‌ناپذیر تشدید کند.

لوکاشنکو در ادامه سخنرانی خود گفت که غرب آماده است تا برای نابودی بلاروس، به این کشور حمله کند.

او گفت: تیپ‌هایی در حال شکل‌گیری هستند تا در بلاروس کودتا کنند. روزی می‌رسد که به شما نشان می‌دهد که غرب در تدارک حمله به بلاروس است تا این کشور را نابود کند.

رئیس‌جمهوری بلاروس همچنین از غرب خواست اذعان کند که در تلاشش برای شکل دادن به یک انقلاب در این کشور شکست خورده و پیشنهاد داد که روند بازسازی روابط آغاز شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین