کد خبر: ۸۳۲۲۳۳
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
سفیر آمریکا در سازمان ملل:

روسیه نباید عضو دائم شورای امنیت باشد

سفیر آمریکا در سازمان ملل تأکید کرد که روسیه نباید عضو دائم شورای امنیت باشد.
روسیه نباید عضو دائم شورای امنیت باشد
آفتاب‌‌نیوز :

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: روسیه به دلیل جنگی که در اوکراین به راه انداخته است نباید عضو دائم شورای امنیت باشد اما منشور سازمان ملل اجازه اصلاح وضعیت آن را نمی‌دهد. ما انتظار داریم روسیه زمانی که ریاست شورای امنیت را برعهده دارد به صورت حرفه‌ای برخورد کند هرچند در این مسئله شک دارم.

وی گفت: احتمالاً روسیه از این فرصت برای پیشبرد کمپین رسانه‌ای خود علیه اوکراین و آمریکا و تمام همپیمانانش استفاده کند. در هر فرصتی ما نگرانی‌مان را درباره رفتارهای روسیه اعلام کرده و جنایت‌های جنگی و نقض‌های حقوق بشر روسیه در اوکراین را محکوم می‌کنیم. ما جهان را از اقدامات روسیه و عواقب کارهایش در اوکراین آگاه خواهیم کرد.

گرینفیلد درباره جنگ دیپلماتیک میان چین و تایوان برای تقویت روابط دیپلماتیک با کشورهای آمریکای لاتین گفت: واشنگتن به سیاست چین یکپارچه احترام می‌گذارد.

وی در عین حال گفت که آمریکا و تایوان شراکت قوی دارند.

این مقام آمریکایی درباره بحران اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در هائیتی و امکان مداخله بین المللی صحبت کرد و گفت: ما بسیار نگران وضعیت هائیتی هستیم. وضعیت این کشور در ماه‌های گذشته وخیم شده است. ما در حال برگزاری مذاکراتی درباره روش ایجاد یک نیروی بین المللی خارج از چارچوب سازمان ملل هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین