کد خبر: ۸۳۲۲۵۴
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
صحبت از صلح‌بانان اتحادیه اروپا بسیار خطرناک است

پسکوف: صلح فعلاً ممکن نیست

سخنگوی کرملین ضمن غیرممکن خواندن صلح در شرایط فعلی، گفت که صحبت درباره احتمال استقرار صلح‌بانان اتحادیه اروپا در اوکراین مسئله بسیار خطرناکی است.
پسکوف: صلح فعلاً ممکن نیست
آفتاب‌‌نیوز :

در اوایل ماه میلادی جاری ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت که اتحادیه اروپا بسیار به در نظر گرفتن اعزام نیروهای صلح‌بان به اوکراین نزدیک شده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز (جمعه) گفت: این سخن بسیار مهمی است و ما متوجه آن هستیم. اگر بحث مذاکره جدی باشد، این پیشنهاد بسیار خطرناکی است. می‌دانید که فعالیت چنین نیروهایی در جهان معمولا منوط به رضایت همه طرفین است. از این رو، در این مورد این پیشنهاد بسیار خطرناک است.

او همچنین گفت که اجرای هر طرحی برای دستیابی به صلح در اوکراین تا اینجا غیرممکن بوده، زیرا کی‌یف به خواست قیّم‌های غربی‌اش مناقشه را طولانی می‌کند.

در ماه فوریه چین یک طرح ۱۲ ماده‌ای را پیشنهاد داد و توصیه کرد که طرفین با در نظر گرفتن منافع یکدیگر، آتش بس کنند. همچنین ساعاتی پیش الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس خواستار پایان درگیری‌ها و اعلام آتش‌بس شد.

پسکوف گفت: شخص ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه طرح پیشنهادی چین را بررسی کرده، اما به نظر می‌رسد پیشنهادات چین و لوکاشنکو با یکدیگر قابل مقایسه نیستند.

او تصریح کرد که در شرایط فعلی، هیچ یک از این دو طرح صلح امکان عملیاتی شدن ندارند.

پسکوف گفت: در حال حاضر اجرای این طرح‌ها غیرممکن است، زیرا اوکراین تمایل، یا امکان این را ندارد که از قیم‌ها و فرماندهانش سرپیچی کند. همانطور که می‌دانیم، این فرماندهان که خواستار ادامه یافتن این جنگ هستند، در کی‌یف نیستند.

روسیه قرار است از ماه آینده میلادی ریاست شورای امنیت سازمان ملل را برعهده بگیرد. پسکوف ضمن امیدواری نسبت به پرثمر بودن این ریاست، گفت: روسیه عضو دائم شورای امنیت است و از تمامی حقوقی که دارد استفاده خواهد کرد.

علاوه بر این، پسکوف از اظهارنظر درباره اعلام جرم دادگاهی در منهتن علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا خودداری کرد و گفت: این‌ها مسائل داخلی آمریکا هستند و ما نیازی نمی‌بینیم که درباره آن‌ها اظهار نظر کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین