کد خبر: ۸۳۲۳۸۲
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

۲۰ میلیون برای تخلیه تضمینی مستاجر/ شرخر‌ها امسال هم بلای جان مستاجران می‌شوند؟

اوایل سال ۱۴۰۱، انتشار یک آگهیِ دو کلمه‌ای با عنوان «تخلیه مستاجر» به همراه یک شماره تلفن، توجه اقشار مختلفی از جامعه، به خصوص مستأجر و موجر، را به خود جلب کرد.
۲۰ میلیون برای تخلیه تضمینی مستاجر/ شرخر‌ها امسال هم بلای جان مستاجران می‌شوند؟
آفتاب‌‌نیوز :

 انتشار تصویر این آگهی در شبکه‌های اجتماعی به شدت خبرساز و پربحث شد، همین موضوع سبب شد که در گروه اجتماعی خبرآنلاین این آگهی پیگیری شود.

ماجرا از این قرار بود که صاحبخانه‌هایی که با مستأجران خود مشکل داشتند، می‌توانستد با این شماره تماس بگیرند و در ازای پرداخت پورسانت به فرد پشت تلفن، او را به عنوان شرخر استخدام کنند تا مستأجر را از خانه بیرون کرده و ملک را تخلیه کند.

به گفته صاحب یکی از بنگاه‌های معاملات ملکی واقع در محدوده انتشار این آگهی، این افراد با دریافت مبلغی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان پول از صاحبخانه، ضمانت می‌دادند که مستأجر بین یک هفته تا ۱۰ روز حتما خانه را تخلیه کند.

گفته می‌شد این افراد در این راستا هر کاری از دستشان بر می‌آمد انجام می‌دادند؛ از تهدید و درگیری لفظی گرفته تا بعضا حمله به مستأجر و کتک زدن و ترساندن او. البته همه این افراد مثل هم نبودند و هر کدام روش مخصوص خودشان را داشتند.

واکنش مستأجران نیز در مواجهه با این مسئله متفاوت بود. در یکی از موارد، مستأجر از ترس جان خودش و بچه‌هایش، وسیله‌هایش را به خانه پدرش برد تا بتواند خانه پیدا کند و کلید را به صاحبخانه تحویل داده بود.

عده کثیری از مردم اهل هیاهو و دعوا و کتک‌کاری نبودند. قشر مستأجر افراد با آبرویی هستند، وقتی می‌دیدند کار به این جا کشیده خودشان سریع خانه را تخلیه می‌کردند.

از منظر حقوقی، هرگونه تهدید مستأجر و ورود به ملک بدون حکم قضایی و یا دستور تخلیه جرم است و اگر موجری وارد این ماجرا شود به عنوان آمر مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

هرچند که این خبر در سال ۱۴۰۱ منتشر و مورد توجه زیادی قرار گرفت، اما برای فصل جابه‌جایی مستاجران در تابستان امسال هم باید منتظر باشیم ببینیم که همچنان پای شرخر‌ها درمیان خواهد بود یا نه..

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین