کد خبر: ۸۳۲۴۰۸
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
انباشت ۴۰۰ هزار خودرو در استان‌های گیلان و مازندران

جدیدترین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، جدیدترین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور را تشریح کرد و گفت: بر اساس سامانه‌های ترددشمار، کماکان در استان مازندران و استان گیلان هر کدام ۲۰۰ هزار خودرو مربوط به مسافران نوروزی انباشت است که در ساعات و روز‌های آتی به مبدا خود باز می‌گردند و در استان مرکزی حدود ۵۰ هزار خودرو و در استان تهران و البرز هنوز ۸۰۰ هزار خودرو از مسافرین نوروزی به مبدا خود بازنگشته‌اند.
جدیدترین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ احمد شیرانی، با اشاره به موج بازگشت از سفرها به دنبال اتمام تعطیلات نوروزی، گفت: بر این اساس برخی جاده‌ها متاثر از جریان ترافیک با حجم ترافیک نیمه سنگین است. جاده هراز در مقاطعی در محدوده گزنک _ آبسک در مسیر شمال به جنوب، جاده فیروزکوه در محدوده پل سفید و آزادراه قزوین_رشت در محدوده شهر رودبار و جاده قدیم رشت _ قزوین در محدوده امام‌زاده هاشم دچار ترافیک نیمه سنگین است.

وی افزود: در جاده چالوس با توجه به حجم ترافیک برای تسهیل در تردد هموطنان در مسیر شمال به جنوب محدودیت یک طرفه اعمال شده است و این محدودیت تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور، بیان کرد: در استان‌های شمالی، شمال غربی و شمال شرقی کشور، بارش پراکنده باران در جاده‌ها سبب لغزندگی محورها شده است و کسانی که در این مسیرها تردد دارند باید احتیاط بیشتری به خرج دهند. در محورهای جنوب غربی کشور نیز با توجه به پدیده وزش باد و کاهش میدان دید نیاز به احتیاط بیشتر و رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی است.

او درباره محدودیت‌های ترافیکی روز طبیعت، تصریح کرد: مطابق اطلاعیه قبلی تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت به استثنا حاملین مواد سوختی، بهداشتی، کالای اساسی و دارای مجوز در تاریخ ۱۳ فرودین ۱۴۰۲ در همه جاده‌های کشور ممنوع است.

شیرانی تاکید کرد: وضعیت تصادفات نیز بیانگر این است که علی‌رغم روند افزایشی که در ابتدای سال جدید داشتیم، با اطلاع رسانی‌ها و همکاری مردم روند تصادفات کاهشی شده است اما کماکان نیاز است عزیزانی که در این ایام در سفر هستند و قصد بازگشت دارند مقررات رانندگی را رعایت کرده و احتیاط کنند.

وی افزود: بر اساس سامانه‌های ترددشمار، کماکان در استان مازندران و استان گیلان هر کدام ۲۰۰ هزار خودرو مربوط به مسافران نوروزی انباشت است که در ساعات و روزهای آتی به مبدا خود باز می‌گردند. در استان مرکزی حدود ۵۰ هزار خودرو و در استان تهران و البرز هنوز ۸۰۰ هزار خودرو از مسافرین نوروزی به مبدا خود بازنگشتند.

او در خاتمه تاکید کرد: برای بازگشت از سفر لازم است که مدیریت زمان سفر از سوی مسافرین انجام شود زیرا ظرفیت محورها محدود است و همزمانی سفرهای هموطنان در برخی محورها باعث اشباع سطحی جاده خواهد شد که توصیه می‌کنیم عزیزان در فرصت باقی‌مانده تا پایان تعطیلات به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که به سهولت به شهر مبدا خود برسند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین