کد خبر: ۸۳۲۴۲۶
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲

طرز تهیه مرغ شکم‌پر مجلسی با گردو و رب انار

سینه مرع شکم را می‌توانید در هر ابعاد که دوست دارید تهیه کنید و به همراه یک زرشک پلو خوشمزه سرو کنید. اگر دوست دارید در غذا‌های خود تنوع غذایی ایجاد کنید سینه مرغ شکم پر یکی از بهترین گزینه‌ها می‌باشد.
طرز تهیه مرغ شکم‌پر مجلسی با گردو و رب انار
آفتاب‌‌نیوز :

شما می‌توانید با مرغ انواع مختلف غذاها را تهیه کنید. سینه مرغ شکم پر یکی از این غذاها می‌باشد که خیلی ساده و خوشمزه است و شما برای تهیه این غذا نیازی به فر ندارید و می‌توانید مواد میانی را به دلخواه تغییر دهید.

سینه مرع شکم را می‌توانید در هر ابعاد که دوست دارید تهیه کنید و به همراه یک زرشک پلو خوشمزه سرو کنید. اگر دوست دارید در غذاهای خود تنوع غذایی ایجاد کنید سینه مرغ شکم پر یکی از بهترین گزینه‌ها می‌باشد.

مواد لازم

سینه مرغ عدد

پیاز ۱ عدد

جعفری ۲ ق غذاخوری

گردو ۱۵ عدد

روغن زیتون ۲ ق غذاخوری

زعفران به مقدار لارم

رب گوجه فرنگی ۱ ق غذاخوری

رب انار ۱ ق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیر، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه سینه مرغ شکم پر

مرحله اول: مرینت کردن

ابتدا باید سینه مرغ را مزه دار کنید. برای این وسط سینه مرغ یک شکاف بزنید به طوری که ار هر طرف فاصله داشته باشد تا بتوانید در ادامه مواد میانی را داخل شکم مرغ قرار دهید، سپس داخل یک ظرف قرار دهید و همه ادویه‌های گفته شده را باهم مخلوط کنید و هم بزنید و روی مرغ‌ها بریزید و با دست ماساژ دهید و بعد روغن زیتون و زعفران را اضافه کنید و خوب ماساژ دهید و در انت‌ها باید یکی از پیازها را خلالی خرد کنید و به مواد اضافه کنید و برای ۲ ساعت داخل یخچال زمان دهید تا مزه دار شود.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

در ادامه یکی از پیازها‌های دستور را باید نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی زردچوبه و روغن تفت دهید تا سبک شود و بعد گردو خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت داده تا بوی خامی گردو گرفته شود و در انت‌ها رب انار را اضافه کنید و تفت دهید و مواد را از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: سرخ کردن مرغ

مرغ‌ها را از یخچال خارج کنید و از مواد میانی داخل شکافی که پر کردید قرار دهید و خوب فیکس کنید، سپس داخل یک تابه کره و روغن ریخته و مرغ‌ها را سرخ کنید تا طلایی شود.

مرحله چهارم: پخت سینه مرغ شکم پر

در ادامه باید یکی دیگر از پیازها را داخل یک قابلمه خرد کنید و کمی تفت دهید و بعد از سبک شدن نمک و فلفل سیاه و رب اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بی‌برود و بعد ۱ لیوان آب جوش ریخته و زمانی که قل زد مرغ‌ها را اضافه کنید و زمان دهید تا مرغ پخته و سس غلیظ شود. نوش جان

فوت و فن‌های دستور پخت سینه مرغ شکم پر با گردو

می‌توانیدبه مواد میانی سبزی معطر یا زرشک نیز اضافه کنید.

می‌توانید سینه مرغ شکم پر را داخل هواپز یا فر نیز تهیه کنید.

میزان ترشی مواد به رب انار بستگی دارد و می‌توانید مزه‌ها را با کمک شکر بالانس کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین