کد خبر: ۸۳۲۴۳۵
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴

هشدار هلال احمر درباره بارش‌های ناگهانی و وقوع سیلاب

با توجه به ورود جبهه سرد و بارشی به کشور و بارندگی‌های شدید و ناگهانی و نیز احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها، همکاری مردم و مسافران به پیشگیری از مخاطرات و کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از حوادث در روز‌های پایانی نوروز، کمک می‌کند.
هشدار هلال احمر درباره بارش‌های ناگهانی و وقوع سیلاب
آفتاب‌‌نیوز :

ستاد نوروزی هلال‌احمر در هشتمین اطلاعیه خود آخرین وضعیت خدمات امدادی به مسافران نوروزی به همراه هشدار برای داشتن سفری کم مخاطره را به شرح زیر به اطلاع مردم عزیز ایران می‌رساند:

۱. در روزهای اخیر و با توجه به موج بازگشت از سفرها، شاهد رشد ۲۱ درصدی عملیات‌های جاده‌ای در کشور بوده‌ایم.

۲. از زمان شروع مسافرت‌های نوروزی تاکنون، امدادرسانی به بیش از ۵۳ هزار نفر از هموطنان با تلاش امدادگران و حضور آنها در ۳۶۰۰ عملیات امدادی انجام شده است.

۳. تاکنون به بیش از ۲۰ هزار نفر از مسافران نوروزی، خدمات درمان سرپایی در محل توسط امداگران هلال احمر ارائه شده و در همین مدت، امدادگران حدود ۴ هزار نفر را به‌دلیل شرایط بحرانی در جاده‌ها اسکان اضطراری داده‌اند.

۴. با توجه به ورود جبهه سرد و بارشی به کشور و بارش شدید باران در مناطق شمال غرب، غرب، شمال و شمال شرق کشور، لغزنده شدن جاده‌ها و همچنین بارش برف در ارتفاعات و احتمال سیلابی شدن‌ رودخانه‌ها؛ دغدغه و نگرانی نهادهای امدادی، بازگشت مسافران از سفرهای نوروزی و همچنین پیشگیری از سوانح ناشی از تغییرات جوی برای هموطنان در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه است.

۵. امدادگران هلال احمر در ۲ روز پایانی نوروز نیز در آماده باش ۲۴ ساعته برای ارائه خدمات به مردم هستند اما برای کاهش مخاطرات ناشی از سوانح جوی به همکاری مردم و مسافران نیاز است. بنابراین لازم است هموطنان عزیز، سفر خود را در ۲ روز پایانی نوروز، مدیریت کنند. زمان سفر طوری تنظیم شود که به ساعات پرترافیک در ورودی شهرها برنخورند. راه‌های فرعی را برای زودتر رسیدن انتخاب نکنند. حتی المقدور شب‌ها سفر نکنند و با احتیاط رانندگی کنند.

۶. هموطنان عزیز که در روزهای ۱۲ و ۱۳ برای تفریح و گردش به فضای باز می‌روند لازم است که با توجه به بارهاش ناگهانی، مراقب برف و سرما در ارتفاعات، احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و همچنین لغزندگی جاده‌ها به دلیل بارندگی‌های ناگهانی و رگباری باشند و از اتراق در کنار و در مسیر رودخانه‌ها جدا خودداری کنند.

۷.هموطنان عزیز هشدار پلیس راهور، توصیه‌های ایمنی امدادگران هلال احمر، اطلاع از وضعیت آب و هوا، وضعیت جاده‌ها، رعایت توصیه‌های ایمنی برای اطمینان از وضعیت خودرو و داشتن لوازم اضطراری برای عبور از جاده‌های کوهستانی را برای حفظ سلامت خود وسایر سرنشینان خودرو جدی بگیرند. ۶۹ هزار امداگر و جوان داوطلب هلال احمر در دو هزار پایگاه در اقصی نقاط کشور بصورت ۲۴ ساعته آماده امدادرسانی به مسافران نوروزی هستند و هموطنان عزیز در صورت نیاز به هرگونه کمک می‌توانند به این پایگاهها، مراجعه کنند. در هرجای ایران که هستید، در صورت نیاز به امداد ونجات در حوادث، درکوتاه ترین زمان ممکن امدادگران هلال احمر در کنار شما خواهند بود.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، شماره تلفن امداد و نجات هلال احمر ۱۱۲ و آماده امداد و نجات افراد حادثه دیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین