کد خبر: ۸۳۲۴۵۷
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴

پخش مستند رضا رویگری از تلویزیون در سیزده بدر

فیلم مستند «تماشاگر بهار» تولید جدید شبکه مستند به کارگردانی ابوالفضل توکلی و تهیه‌کنندگی ابوالفضل محمد باقر پرتره‌ای از رضا رویگری بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون است.
پخش مستند رضا رویگری از تلویزیون در سیزده بدر
آفتاب‌‌نیوز :

مستند «تماشاگر بهار» ساخته ابوالفضل توکلی پرتره‌ای روایتی از یک عمر فعالیت هنری رضا رویگری فردا یکشنبه، ۱۳ فروردین ساعت ۱۵ از تلویزیون پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند، فیلم مستند «تماشاگر بهار» تولید جدید شبکه مستند به کارگردانی ابوالفضل توکلی و تهیه‌کنندگی ابوالفضل محمد باقر پرتره‌ای از رضا رویگری بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون است.

توکلی کارگردان «تماشاگر بهار» در این باره توضیح داده است: در این مستند ۵۰ دقیقه‌ای، هر سه بعد هنری رضا رویگری را مورد بررسی قرار داده و فعالیت‌های هنری او را از زبان خودش به تصویر کشیده‌ایم. خیلی از مردم ایشان را با هنر بازیگری و خوانندگی‌اش می‌شناسند، اما باید بگویم که علاوه بر اینها، ایشان نقاش بسیار ماهری هم هست و آثار بسیار زیبایی خلق کرده‌اند که نمونه‌ای از آنها را در مستند می‌بینید.

او با اشاره به فرم روایی این مستند نیز گفت: در این مستند، از محل بزرگ شدن ایشان در محله تجریش فیلمبرداری کردیم، حتی یکی از هم‌بازی‌های ایشان که حالا در محله تجریش سوپر مارکت کوچکی دارند را پیدا کنیم و در مقابل دوربین ما از خاطرات دوران کودکی با رضا رویگری سخن گفت. علاوه بر این، وارد منزل ایشان شدیم و یک عمر فعالیت هنری ایشان را از زبان خودش و با استفاده از تصاویر آرشیوی به مخاطب نشان می‌دهیم. در بخش دیگری از فیلم‌ هم تصاویری از سینمای روباز «بهار» در میدان تجریش قرار داده‌ایم.

وی اضافه کرد: این مستند تجربه متفاوت با کارهای قبلی‌ام بود. خاطرم هست آقای رویگری به دلیل سکته مغزی و کسالتی که داشت در خانه بستری بود و حال و روز مساعدی نداشت. همین اتفاق باعث شد تا شرایط اجازه فیلمبرداری طولانی را نداشته باشیم. علاوه براین به دلیل همین مشکل نمی‌توانستیم در لوکیشن‌های مختلف با ایشان همراه بشویم.

کارگردان «تماشاگر بهار» با اشاره به روند تولید این مستند اظهار کرد: فیلمبرداری تماشاگر بهار از آذر ماه ۱۴۰۰ آغاز شد و تولید آن تا اردیبهشت ۱۴۰۱ ادامه داشت. این مستند پیش از این طی مراسمی در سازمان صداوسیما و در حضور آقای رویگری رونمایی شد و حالا در نخستین پخش تلویزیونی‌اش از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

از دیگر عوامل این مستند می توان به مجری طرح: جابر ماجدی، فیلمبردار: ابوالفضل علایی و محمد ورزنده، مدیر تولید: امیرحسین بوجاری و تدوین: محمد اخوان اشاره کرد.

مستند پرتره رضا رویگری فردا یکشنبه، ۱۳ فروردین ماه ساعت ۱۵ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود و بازپخش آن ساعت ۲۴ خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین