کد خبر: ۸۳۴۰۱۴
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶

"پگاه مهذب" داور فدراسیون جهانی شطرنج شد

رئیس هیأت شطرنج استان همدان گفت: پگاه مهذب داور درجه ۱ و فعال شطرنج همدان با کسب نرم‌های لازم موفق به کسب مدرک فیده و به طور رسمی در جمع داوران فدراسیون جهانی شطرنج قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :

امیرعرفان هاشمی با اشاره به اینکه داور درجه ۱ همدانی در رده داوران فیده قرار گرفته است، اظهار کرد: استان همدان با داشتن چهار داور بین‌المللی، هفت داور فیده، ۹ داور درجه ۱ و همچنین ۱۸ داور درجه ۲ و ده‌ها داور درجه ۳ قطب داوری شطرنج کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: در نخستین کنگره داوری جهانی که ۴ آپریل ۲۰۲۳ به میزبانی کشور مکزیک برگزار شد، این داور همدانی با کسب نرم‌های لازم موفق به دریافت این مدرک بین‌المللی شد.

رئیس هیأت شطرنج استان همدان ضمن اشاره به توسعه روزافزون داوری شطرنج در همدان، خاطرنشان کرد: این داور همدانی در امر قضاوت از افراد کوشا و برتر استان شناخته می‌شود و پیشرفت‌های بیشتری در انتظار وی خواهد بود.

هاشمی تصریح کرد: دوره‌های آموزشی همچون مربیگری و داوری در درجات مختلف در شهرستان‌های مختلف استان برگزار کرده‌ایم و در تلاش هستیم این مسیر را همچون گذشته در راستای رشد و اعتلای فنی شطرنج استان انجام دهیم و هادی حیدریان مسئول کمیته داوران هیأت در این زمینه فعالیت‌های بسیاری انجام داده‌ است.

وی در پایان بیان کرد: داوران فدراسیون جهانی شطرنج (FIDE) پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و کسب نرم‌های لازم و در صورت قضاوت در مسابقات سطح بالا در ادامه پیشرفت‌های خود می‌توانند در رده داوران بین‌المللی شطرنج قرار بگیرند؛ داوران بین‌المللی نیز گریدبندی و درجه‌بندی‌های خاص خود را دارند.

گفتنی است؛ امیرعرفان هاشمی جزء ۲۰ داور برتر شطرنج جهان محسوب می‌شود و چندی پیش به عنوان سرداور مسابقات شطرنج قهرمانی جهان در بزرگترین پیکار شطرنج جهان مشغول به امر قضاوت بود.

به گزارش ایسنا، استان همدان به عنوان یکی از قطب‌های اصلی داوری در شطرنج ایران شناخته می‌شود و امیرعرفان هاشمی، هادی حیدریان، ایرج صبا و مهدی سلیم داوران بین‌المللی شطرنج از استان همدان هستند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین