کد خبر: ۸۵۵۶۳
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۱:۱۹

براون خواستار اخلاقگرایی در بانکداری شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: گردون براون روز جمعه با بیان اینکه بانکداری باید اخلاقگراتر باشد، خواستار پایان بخشیدن به دوران «بی مسئولیتی» شد و اعلام کرد، این موضوع اقتصاد جهانی را در سراشیبی سقوط انداخته است. 

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، نخست‌وزیر انگلستان که در حزب کارگر اسکاتلند سخنرانی می‌کرد، افزود که بانک‌ها باید هرچه سریع‌تر حسن شهرت و اعتبار خود را بازیابند.
 
براون به رغم اینکه اخیراً تحت فشار بسیاری بوده است، از پذیرش مسئولیت بحران بانک‌های بریتانیایی طفره رفت و در مقابل خود بانک‌ها را به عنوان تنها مقصر این وضعیت قلمداد کرد. 

براون گفت: «در اسکاتلند، من و شما به ارزش‌هایی همچون سختکوشی، تعهد، صداقت و مسئولیت‌پذیری بها می‌دهیم. اینها ارزش‌هایی هستند که در زندگی خانوادگی و شغلی‌مان به آنها پایبندیم. اینها ارزش‌های جامعه‌ خوب هستند و حالا باید تبدیل به ارزش‌های یک اقتصاد خوب شوند. اینها ارزش‌هایی هستند که باید در بین بانک‌ها و موسسات مالی ترویج کنیم. باید بی‌مسئولیتی را از بین ببریم و مطمئن شویم که در گوشه گوشه‌ دنیا نیز چنین شده است». 

وی تایید کرد که در اجلاس 20 قدرت برتر اقتصادی جهان که ماه آینده در لندن برگزار می‌شود برای پذیرش چهار اصل جدید بانکداری تلاش خواهد کرد: پایان دادن به بهشت‌های مالیاتی، پایان دادن به فرهنگ پاداش‌های کوتاه مدت، اصلاحاتی برای ترمیم سلامت کل سیستم اقتصادی و نه تنها چند شرکت معدود و پایه‌گذاری ساختار بهتری برای نظارت بین‌المللی بر نهادهای اقتصادی. 

وی با اشاره به مذاکراتش با باراک اوباما در واشنگتن، افزود: «تصور می‌کنم بر سر این موضوع که چه‌طور می‌توانیم با قوی‌تر ساختن مقررات بازارهای مالی مانع از تکرار چنین ضرباتی بر اقتصاد جهانی شویم توافق نظر اولیه وجود دارد. در شرایطی که به دنبال بالاترین استانداردهای اعتماد به سیستم بانکی هستیم، نمی‌توانیم یک رویکرد حداقلی برگزینیم. زمانی که می‌خواهیم بهترین استانداردها در همه‌جا حاکم باشد نمی‌توانیم به معیارهای پایین رضایت دهیم». 

براون مدعی شد که بریتانیا با اقداماتی، اثر رکود اقتصادی را بر امنیت شغلی، حرفه‌ای و زندگی مردم عادی کاهش داده است. 

وی گفت: «آنچه مرا عصبانی می‌کند این است که می‌بینم افراد شریف و سختکوش به دلیل اشتباهات سیستم بانکی تحت فشار قرار گرفته‌اند و به همین دلیل است که به یک خانه‌تکانی در بانک‌ها نیاز داریم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین