کد خبر: ۸۶۴۱۲
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۳

فراخوانی سفیر پاکستان از سوی کمیسیون امنیت ملی مجلس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز با فراخوانی سفیر پاكستان در كشورمان بر ضرورت تلاش بیشتر دولت این كشور برای آزادی سریع‌تر دیپلمات ربوده شده ایرانی تاكید كرد.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، "علاءالدین بروجردی" در دیدار سفیر پاكستان با تاكید بر حساسیت افكار عمومی، دولت و مجلس شورای اسلامی نسبت به سرنوشت آقای عطارزاده دیپلمات ربوده شده ایرانی در پاكستان گفت: «انتظار می‌رود دولت این كشور تلاش بیشتری برای آزادی سریع دیپلمات ربوده شده ایرانی انجام دهد».

وی تصریح كرد: «با حل سریع این مساله نباید اجازه داد خللی در روند مناسبات برادرانه دو كشور ایجاد شود».

رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینكه دشمنان دو ملت نمی‌خواهند ظرفیت‌های عظیم دو كشور بزرگ اسلامی برای حل مشكلات منطقه بكار گرفته شود، افزود: «همكاری تنگاتنگ ایران و پاكستان به عنوان دو كشور بزرگ مسلمان و همسایه نقش مهمی در حفظ منابع متقابل خواهد داشت».

براساس این گزارش، "محمد بخشی عباسی" سفیر پاكستان در كشورمان نیز در این دیدار بر عزم جدی و تلاش دولت پاكستان برای آزادی سریع‌تر دیپلمات ربوده شده ایرانی تاكید كرد.

وی تصریح كرد: «موضوع آزادی آقای عطارزاده دیپلمات ربوده شده ایرانی در پاكستان از اولویت‌های مهم دولت پاكستان است و رئیس جمهور این كشور با جدیت این موضوع را پیگیری می‌كند».

سفیر پاكستان با بیان اینكه پایه و اساس مناسبات دوستانه كنونی دو كشور بر پیوندها و علایق تاریخی دو ملت بنا نهاده شده است، گفت: «دولت پاكستان اجازه نمی‌دهد دشمنان دو ملت آسیبی به مناسبات دوستانه فی‌مابین برسانند».

وی با تاكید بر اهمیت گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران برای كشورش خواستار تقویت همكاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری مشترک بخش‌های خصوصی دو كشور شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین