کد خبر: ۸۶۵۶۵
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۳:۲۸

واکنش جمهوری اسلامی به اظهارات حسینیان؛ ‌موسوی اصولگراست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله روز شنبه خود با عنوان «اصول را چه کسی تعیین می‌کند» به سخنان اخیر روح الله حسینیان واکنش نشان داده است. 

حسینیان: موسوی اصولگرا نیست [+]

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب،‌ جمهوری اسلامی در این یادداشت آورده است: «یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که وابسته به بخش دولتی جناح اصولگرا است در پاسخ به سئوال خبرنگاران دو نکته درباره انتخابات گفته است که دور از شان نمایندگی مجلس و خلاف معیارهای اصولگرائی است. ایشان ضمن اینکه گفته است آقای مهندس میرحسین موسوی را اصولگرا نمی‌دانم تکلیف انتخابات ریاست جمهوری را نیز مشخص کرده و گفته است آقای احمدی نژاد در مرحله اول انتخابات با رای قاطع برنده انتخابات خواهد شد». 

جمهوری اسلامی با اشاره این موضوع که "افراد دیگری نیز این روزها مطالبی مشابه گفته و نوشته‌اند" نوشته است:‌ «وجه مشترک آنها جبهه گیری علیه کسی است که به عرصه رقابت انتخاباتی آمده و با صراحت اعلام کرده است برای صیانت از آینده نظام جمهوری اسلامی خود را نامزد ریاست جمهوری کرده است. نوع برخوردهای گفتاری و نوشتاری به گونه ایست که در مجموع به نظر می‌رسد این جبهه گیری‌ها به معنای مطرح کردن این سئوال است که اصولا چرا کسی به خود اجازه می‌دهد در برابر فرد مورد نظر صاحبان این گفتارها و نوشتارها وارد رقابت انتخاباتی شود به همین دلیل این افراد به خود اجازه می‌دهند در مورد رقبای فرد مورد نظر خود هر طور می‌خواهد قضاوت کنند و هر برچسبی که صلاح بدانند به او بچسبانند»!
 
جمهوری اسلامی ادامه داده است: «در جمهوری اسلامی انتظار اینست که این قبیل روش‌ها مطرود باشند و همه برمبنای حق و انصاف آنچه می‌خواهند بگویند و بنویسند. این انتظار به ویژه از کسانی که با عنوان "اصولگرا" در جامعه ظاهر می‌شوند بیشتر است و اگر خلاف آن عمل شود خلاف اصولگرائی است. زیرا اصولگرائی چارچوب‌ها و معیارهای مشخصی دارد که هر کسی نمی‌تواند به میل خود آنها را نادیده بگیرد یا تغییر دهد و یا این و آن را از اردوگاه اصولگرائی خارج بداند». 

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: «اینکه افرادی نتیجه انتخابات را پیش بینی کنند اقدام عجیبی نیست. اما کسانی که به نوعی وابسته به دولت هستند و آشکارا رئیس دولت را کاندیدای مورد نظر خود می‌دانند و در برابر رقبای وی موضعگیری می‌کنند اگر درباره نتیجه انتخابات سخن بگویند و سخنشان حاکی از اطمینان به پیروزی فرد مورد نظرشان باشد از نظر افکار عمومی مفهوم خاصی دارد که با سلامت انتخابات سازگار نیست. زیرا ابزارهای برگزاری انتخابات در دست دولت است و این گونه سخن گفتن بطور طبیعی این شائبه را پدید می‌آورد که برگزار کنندگان انتخابات نتیجه آن را از قبل می‌دانند! پرهیز از هر سخن و رفتاری که چنین شائبه‌ای را پدید آورد یکی از واجبات اجتماعی و سیاسی است».
 
جمهوری اسلامی ادامه داده است:‌ «این چه کار ناپسندی است که افرادی با ادعای اصولگرائی هر روز یک فرد برجسته و خوشنام و خوش سابقه را از اردوگاهی که رهبری پرچمدار آنست خارج می‌دانند و تلاش می‌کنند غیر از خودشان بقیه افراد را در مقابل رهبری قلمداد نمایند این درست است که نه مهندس میرحسین موسوی و نه هیچ فرد دیگری غیر از معصومین علیهم السلام بدون عیب و نقص و خطا نیست. قطعا هیچکس را نباید مطلق دانست و میزان صلاحیت‌ها و ارزش‌های وجودی افراد نیز متفاوت است و به همین دلیل شما می‌توانید فرد مورد نظر خودتان را اصلح بدانید و از محاسن او بگوئید اما اینکه دیگران را اصولا خارج از اردوگاه اصولگرائی بدانید خود خارج از چارچوب‌ها و معیارهای شناخته شده اصولگرائی است. شما که خود را پیرو رهبری می‌دانید باید بیش از دیگران به این توصیه اکید رهبری که فرمودند دایره اصولگرائی را تنگ و محدود نکنید پای بندی نشان دهید».
 
جمهوری اسلامی آورده است: «استدلال اینست که چون آقای مهندس موسوی گفته است افتخار می‌کنم که مشاور عالی آقای خاتمی بوده‌ام بنابر این چنین فردی نمی تواند اصولگرا باشد! این معیار جدید را برای خارج ساختن افراد از اردوگاه اصولگرائی از کجا آورده‌اید شما از کجا می‌دانید که آقای موسوی به عملکرد آقای خاتمی در دوران ریاست جمهوری انتقاد نداشته و به وی نگفته است مگر همه موظفند انتقادهایشان را در بوق و کرنا کنند و به گوش همه برسانند! در همان مصاحبه که آقای مهندس موسوی موضوع مشاورت را گفته این را هم گفته که به عملکرد دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی و قبل از آن ایراد و انتقادهائی هم وارد است. با این حال چگونه می‌توان چنین فردی را خارج از اردوگاه اصولگرائی دانست آیا با تکیه بر این قبیل استدلال‌های بی اساس نادیده گرفتن خدمات مخلصانه و ماندگار نخست وزیر دوران دفاع مقدس که به پاکی و اخلاص شهره است به زیان اصولگرائی نیست! با ادامه این روش که شما در پیش گرفته‌اید و هر روز عده‌ای خدمتگزار و مخلص و متدین را خارج از اردوگاه و مجموعه اصولگرائی معرفی می‌کنید دیگر چه کسی در این اردوگاه باقی خواهد ماند».
 
جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سرمقاله خود تصریح کرده است:‌ «وقتی شما همه افرادی را که برای رقابت با فرد مورد نظرتان به صحنه انتخابات می‌آیند در مقابل اصولگرائی قرار می‌دهید نتیجه انتخابات هرچه باشد به زیان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی خواهد بود. زیرا اگر یکی از رقبا برنده شود افکار عمومی چاره‌ای جز این نخواهد داشت که فکر کند اصولگرائی شکست خورده است و اگر فرد مورد نظر شما رای بیاورد افکار عمومی باید همه رای دهندگان به رقبای او را اعضای اردوگاه مخالفان اصولگرائی بداند. چرا به چنین زیان بزرگی برای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی راضی می‌شوید مگر تعیین کننده اصول شما هستید که هرکس را بخواهید دور از اصولگرائی معرفی می‌کنید»!
 
جمهوری اسلامی همچنین یادآور شده است: «مسئولان صدا و سیما نیز مواظب افراد خودسر که از این سرمایه ملی علیه رقبای فرد مورد نظر خود سواستفاده می‌کنند باشند. زیان سواستفاده از رسانه ملی بسیار بیشتر است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۸۸/۰۱/۳۰
0
0
سلام کسایکه به موسوی خرده میگیرند یادشان رفته که درآن بحبوحه جنگ مردم دغدغه زندگی ومعاش نداشتند این مگرکم است اگراحمدی نژادرا اصلح میدانند ازرشوه های کلان وبیدادادارات هم بگویند الگوی اصلح هردولت درادارات وخدمت دهی آنان تعیین میکند کسیکه نمیتواند داخل خودرااصلاح کندکجای آن اصلح است برگردید به دوران مسؤلیت موسوی کجااین هم رشوه وحق کشی وجودداشت؟ به گفته آن نماینده اصولگرایعنی ریخت وپاش ورشوه بجای دستمال گرفتن به ملت فکرکنید وبه خودفروشان برای یک لقمه نان حمیدمغربی تبریزباسمنج
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین