کد خبر: ۸۶۵۹۶
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۵

گازوئیل سهمیه‌بندی نمی‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قائم مقام مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: «با توجه به این که گازوئیل مورد استفاده خودروهای دیزلی و عمومی است، سهمیه‌بندی آن در دستور کار نیست».

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب، ناصر سجادی درباره کارت هوشمند گازوئیل توضیحاتی داد و گفت: «از آذرماه سال گذشته ملزم به عرضه نفت گاز تنها با کارت هوشمند سوخت بودیم اما با توجه به تصمیم‌های ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، کارت هوشمند سوخت نفت گاز تنها برای خودروهای پلاک ملی صادر شد و در نهایت از ۱۵ اسفند ۸۷، نفت گاز را با کارت هوشمند سوخت عرضه کردیم تا خودروهایی که مشکل تعویض پلاک دارند با مشکلی مواجه نشوند».

سجادی تعداد کارت‌های هوشمند سوخت صادر شده برای عرضه نفت گاز را ۶۰۰ هزار کارت اعلام کرد که تمامی این کارت‌ها برای توزیع در اختیار اداره پست قرار گرفته‌اند، همچنین استقبال مصرف کنندگان سوخت گازوئیل را نیز مطلوب توصیف کرد و گفت: «استفاده از کارت هوشمند سوخت گازوئیل امکان کنترل و مدیریت صحیح این سوخت را فراهم می‌آورد و بر اساس آمار موجود، با آغاز طرح استفاده از کارت هوشمند سوخت میزان مصرف نفت گاز نسبت به قبل به طور متوسط روزانه ۳ میلیون لیتر کاهش یافته است».

وی با تاکید بر این که برنامه‌ای برای سهمیه‌بندی شدن گازوئیل در نظر گرفته نشده، ادامه داد: «از آنجا که نفت، گاز تنها به خودروهای عمومی عرضه می‌شود سهمیه‌بندی گازوئیل قابل اجرا نیست».

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این که این شرکت تنها مجری سیاست‌های اتخاذ شده از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی است، اظهار داشت: «روند سهمیه‌بندی بنزین و گازوئیل با نظر دولت و مجلس تغییر می‌کند اما در صورت توقف سهمیه‌بندی بنزین نیز استفاده از کارت هوشمند سوخت همچنان ادامه خواهد داشت».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین