کد خبر: ۸۶۶۴۴
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۷
مخالفان وارد ساختمان وزارت کشور شدند

اعلام حالت فوق‌العاده در تایلند پس از حمله به خودرو نخست‌وزیر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که «پیراهن‌قرمز»های تایلندی روز گذشته با ورود به محل برگزاری نشست سران آسه‌آن و چین در شهر پاتای تایلند، موفق شده بودند که برگزاری این نشست را لغو کنند، نا آرامی‌های تایلند امروز و با حمله به خودروی حامل نخست‌وزیر این کشور، وارد مرحله جدیدی شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، گروهی از مخالفان دولت تایلند روز یکشنبه وارد ساختمان وزارت کشور شدند و نظامیان هیچگونه تلاشی برای متوقف ساختن انها به عمل نیاوردند. 

ابتدا حدود پنجاه معترض وارد ساختمان شدند سپس بر تعداد آنها افزوده شد. وی شمار نظامیان مستقر در ساختمان را یکصد نفر اعلام کرد. 

معترضان در جستجوی ابهیسیت وجاجیوا Abhisit Vejjajiva نخست وزیر هستند که در بانکوک حالت فوق‌العاده اعلام کرده است. نخست‌وزیر تایلند روز یکشنبه در بانکوک و مناطق اطراف پایتخت این کشور اعلام حالت فوق‌العاده کرد.

نخست وزیر تایلند در سخنانی که به طور زنده از تلویزیون این کشور پخش می‌شد، خاطر نشان کرد دولت همواره تلاش کرده است از خشونتها اجتناب کند ولی اعتراضات گسترش یافته است و معترضان به اقداماتی که با قانون اساسی این کشور ناسازگار است، متوسل شده‌اند.

وی با اعلام این مطلب، افزود: «دولت در حال حاضر هیچ راهی به غیر از اعلام حالت فوق‌العاده ندارد».

سخنان نخست‌وزیر تایلند در حالی از تلویزیون دولتی تایلند پخش شد که به گزارش خبرگزاری‌ها او امروز از حمله صدها تن از «پیراهن قرمزها»، به خودروی حامل‌اش در مقابل وزارت کشور جان سالم به در برده است.

نیروهای پلیس رهبر معترضانی را که دیروز به هتل محل برگزاری نشست اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا، آسه‌آن، در شهر ساحلی پاتای تایلند حمله کردند، دستگیر کرد‌ه‌اند.

روز شنبه، مقامات تایلند مجبور شدند در اقدامی که مایه شرمساری دولت این کشور بود، نشست سران آسه‌آن و چین را لغو و رهبران خارجی را از این هتل خارج کنند.

گفته می‌شود که وضعیت با توجه به تحریک گروهی از افراد به نا آرامی در حال به وخامت گراییدن است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین