کد خبر: ۸۶۹۸۱
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۱:۴۵

زمزمه‌های جدا شدن تگزاس از ایالات متحده!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرماندار تگزاس، ریک پری (Rick Perry)، روز چهارشنبه با موضع‌گیری در مقابل دولت فدرال، یک تجمع ضد مالیات را تحریک کرد. برخی از حضار در این تجمع که پرچم‌های آمریکا را تکان می‌دادند فریاد زدند: «مستقل شوید»!

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، «پری» که پر انرژی به نظر می‌رسید به جمعیت گفت که مقامات در واشنگتن اصول بنیادی کشور در مورد دولت محدود را رها کرده‌اند. او گفت که دولت فدرال با مالیات، مخارج و بدهی در حال خفه کردن آمریکایی‌هاست!

«پری» همچنین اظهار داشت که وضعیت اقتصادی تگزاس در مقایسه با سایر ایالت‌ها خوب است. این در حالی بود که افراد بسیار زیادی در جمع، تابلو‌هایی در دست داشتند که پرزیدنت باراک اوباما و بسته محرک اقتصادی 786 میلیارد دلاری او را مسخره می‌کرد.

پس از آن و در جریان پاسخگویی به سوالات خبرنگاران، «پری» گفت که تگزاسی‌ها ممکن است زمانی آن قدر خسته شوند که بخواهند از ایالات متحده جدا شوند؛ اگرچه او گفت دلیلی نمی‌بیند که چرا تگزاس باید چنین کاری انجام دهد.

فرماندار همچنین گفت: «سناریوهای متفاوتی وجود دارند. ما کشور بسیار بزرگی داریم. قطعاً دلیلی برای منحل کردن آن وجود ندارد. اما اگر واشنگتن به بی توجهی نسبت به آمریکایی‌ها ادامه دهد، کسی چه می‌داند چه چیزی ممکن است در نتیجه آن اتفاق افتد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین