کد خبر: ۸۷۱۷۸
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۹
روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» مدعی شد؛

ممانعت پلیس سوئیس از اعتراض به احمدی‌نژاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» مدعی شده است ماموران فدرال در «ژنو»، روز یکشنبه یک پروفسور حقوق دانشگاه هاروارد با نام «آلن درشوویتز» (Alan Dershowitz) را که قصد داشت دیدگاه‌های محمود احمدی‌نژاد را در مورد هلوکاست و اسرائیل به چالش بکشد، به بیرون از هتلی هدایت کردند که احمدی‌نژاد و رییس‌جمهور سوئیس در حال ملاقات با یکدیگر بودند. 

یکه تازی ایران در کنفرانس ضد نژادپرستی دوربان 2 [+]

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، رییس‌جمهور سوئیس روز یکشنبه در«ژنو»، یک روز قبل از آغاز کنفرانس ضد نژادپرستی سازمان ملل، با احمدی‌‌نژاد دیدار کرد.

اسرائیل که این کنفرانس را به همراه تعداد زیادی از کشورهای غربی تحریم کرده است، از درخواست رییس جمهور سوئیس برای ملاقات با احمدی‌نژاد در حاشیه این کنفرانس، به خشم آمده است.

روزنامه «هاآرتص» همچنین نوشت وزیر امور خارجه سابق اسرائیل، «سیلوان شالوم» که اخیرآ به عنوان وزیر همکاری‌های منطقه‌ای منصوب شده است، این درخواست را «تاسف آور» خوانده و اضافه کرده است: «این واقعیت که احمدی‌نژاد توسط رییس‌جمهور سوئیس پذیرفته شده است، باعث می‌شود که او فکر کند دلیلی برای عقب‌نشینی از خط مشی فکری‌اش وجود ندارد».

اسرائیل نمایندگانی را به ژنو فرستاده است تا به این کنفرانس اعتراض کنند؛ نشستی که بسیاری از کشورهای غربی بیم دارند به مکانی برای انتقاد از اسرائیل تبدیل شود. 

آمریکا کنفرانس ضد نژادپرستی دوربان 2 را تحریم کرد [+]


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین