کد خبر: ۸۷۳۱۳
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۵

زنان صاحب کلانتری می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ «طرح امنیت اجتماعی تنها موضوع گشت ارشاد و بحث بدحجابی نیست به طوری که در سال گذشته در اجرای طرح امنیت اخلاقی حدود 314 زن و دختر فراری دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شده‌اند». 

عزیزالله رجب زاده فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به این که هر هفته یک طرح جدید در پایتخت اجرا خواهد شد، در تشریح برنامه‌های پلیس در سالجاری از راه‌اندازی کلانتری‌های زن، راه‌اندازی شعبه پلیس کودکان در کلانتری‌ها و ادامه طرح انضباط اجتماعی در منطقه 12 تهران خبر داد. 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ امروز سه‌شنبه در نشست خبری با اشاره به این که فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در نظر دارد در سال جدید هر هفته یک طرح جدید را به صورت همپوشانی با هم ادامه دهد، اظهار کرد:‌ «در راستای این موضوع طرح انضباط اجتماعی در منطقه 12 از دهم اردیبهشت ماه ادامه خواهد یافت». 

وی افزود:‌ «در این طرح پلیس قاطعانه با موتورسواران متخلف برخورد کرده و اگر دو میلیون موتور متخلف نیز توقیف شود، این گونه نیست که بگوییم توان برخورد با این موضوع را نداریم همچنین در این راستا هماهنگی‌هایی با شهرداری انجام شده و مشکل پارکینگ در اجرای این طرح وجود ندارد». 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان این که بحث اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی به ساکنان منطقه 12 از روز چهارشنبه آغاز خواهد شد، گفت:‌ «در این طرح ماموران پلیس با تخلفات متحرک رانندگی برخورد خواهند کرد». 

به گفته وی، در اجرای طرح انضباط اجتماعی 13 ایستگاه پلیس در این منطقه پیش‌بینی شده که ماموران در آن مستقر خواهند شد، همچنین کلانتری‌های منطقه 12 نیز تقویت می‌شوند». 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان این که اجرای طرح انضباط اجتماعی در منطقه 3 موجب کاهش ترافیک و وقوع جرایم شد، افزود:‌ «پس از اجرای این طرح، تصادفات در منطقه 3 حدود 40 درصد و وقوع جرایم نیز 60 درصد کاهش داشته است، این در حالیست که میزان تماس مردم با مرکز فوریتهای پلیسی «110» و کلانتریها یک سوم کاهش را نشان می‌دهد». 

را‌ه‌اندازی کلانتری‌های ویژه زنان درپایتخت
سردار رجب‌زاده از راه‌اندازی چهار کلانتری ویژه زنان در تهران بزرگ خبر داد و در این باره گفت:‌ «بناست کلانتری ویژه زنان تا پایان سال 88 به صورت آزمایشی در تهران راه‌اندازی شود که بر اساس آن تمام کارکنان این کلانتری را زنان تشکیل خواهند داد».
وی افزود:‌ «با راه‌اندازی این کلانتری‌ها خانم‌ها می‌توانند مشکلات خود که نمی‌توانند در کلانتری‌های دیگر مطرح کنند را در کلانتری‌های مخصوص زنان مورد پیگیری قرار دهند». 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به این که پرسنل این کلانتری‌ ماموریت‌های عملیاتی نیز انجام خواهند داد، اظهار کرد:‌ «راه‌اندازی کلانتری‌های مخصوص زنان بدین معنا نیست که خانم‌ها نمی‌توانند برای پیگیرهای موضوعات خود به سایر کلانتری‌ها مراجعه کنند». 

وی راه‌اندازی شعبه پلیس کودکان در کلانتری‌های پایتخت را از دیگر اقدامات پلیس تهران در سال جاری عنوان و اظهار کرد:‌ «در ابتدای اجرای این طرح، شعبه‌های مخصوص به عنوان «پلیس کودکان» در6 ماهه اول امسال در چهار تا پنج کلانتری پایتخت تاسیس می‌شود». 

سردار رجب‌زاده افزود:‌ «با بکارگیری افراد متخصص در رابطه با توانایی برخورد با کودکان به دنبال آن هستیم که برخورد با کودکان بزهکار تا سن 15 سال برخوردی مجرمانه نباشد».

معتادان تهران تا پایان سال جمع‌آوری می‌شوند
اجرای طرح کاردرمانی برای معتادان از دیگر برنامه‌های بود که پلیس پایتخت از اجرایی شدن آن از 15 اردیبهشت ماه خبر داد. 

سردار رجب‌زاده در این رابطه گفت:‌ «با اجرای این طرح، معتادان جمع‌آوری شده و پس از ترک، مورد «کار درمانی» قرار خواهند گرفت. 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به این که تمام معتادان پایتخت تا پایان سال جاری جمع‌آوری می‌شوند، افزود:‌ «ایجاد کار برای 3 هزار معتاد تا پایان سال جاری در این طرح پیش‌بینی شده است که بر این اساس با همکاری شهرداری 2 هزار تن در کارهای فضای سبز، گل‌کاری و یکهزار نفر نیز در کاشت درخت فعال خواهند شد؛ همچنین برخی از معتادانی که دارای تخصصی هستند، پس از ترک اعتیاد به تناسب تخصص خود در کارگاه‌های ایجاد شده فعال خواهند شد تا احترام و شخصیت این افراد حفظ شود». 

رییس پلیس پایتخت با تاکید بر این که این افراد پس ترک اعتیاد خود نیز مورد نظارت پلیس قرار دارند، عنوان کرد:‌ «در این طرح زنان معتاد هم در نظر گرفته شده‌اند که برای این افراد پس از ترک اعتیاد، کارهایی در نظر گرفته شده است». 

وی در پاسخ به این سوال که چه ضمانت اجرایی در خصوص جمع‌آوری کامل معتادان تا پایان سال جاری وجود دارد، ‌گفت:‌ «شخصا بر این طرح نظارت خواهم داشت و تمام تبعات اجرای این طرح نیز با بنده است و اگر این کار انجام نشود من خجالت خواهم کشید، اما مطمئن باشید که این طرح انجام می‌شود و تا پایان سال در معابر شهر معتادی دیده نخواهد شد، همچنین خبرنگاران ناظر بر اجرای طرح هستند». 

سردار رجب‌زاده درباره ساماندهی بازپروری‌های معتادان در پایتخت اظهار کرد:‌ «نزدیک به دو سوم بازپروری‌های پایتخت غیرمجاز هستند که پلیس در سال جاری بازپروری‌های بدون مجوز را تعطیل و مابقی را ساماندهی خواهد کرد.همچنین دستگیری موادفروشان خرد و برخورد سخت با این افراد نیز در دستورکار پلیس قرار دارد». 

اجرای طرح امنیت اجتماعی با ساز و کار جدید
وی درباره اجرای طرح امنیت اجتماعی در سال جاری نیز اظهار کرد:‌ «این طرح تعطیل نخواهد شد و تا 10 یا 15 روز آینده با ساز و کار و رفتار جدید همچنین رفع اشکالات گذشته ادامه خواهد یافت». 

سردار رجب‌زاده درباره اجرای طرح امنیت اجتماعی توضیحاتی ارایه کرد و خطاب به خبرنگاران گفت:‌ «درباره چگونگی این طرح هم‌اکنون توضیح می‌دهم که تا پایان سال دیگر سوال نشود و این پاسخ در این رابطه کافیست»! 

وی افزود:‌ «طرح امنیت اجتماعی تنها موضوع گشت ارشاد و بحث بدحجابی نیست به طوری که در سال گذشته در اجرای طرح امنیت اخلاقی حدود 314 زن و دختر فراری دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شده‌اند». 

وی با اشاره به این که کشور دارای قوانین و الزاماتی که باید رعایت شود، گفت:‌ «در اجرای این طرح انواع باندهای فساد که به صورت زیرزمینی فعالیت و مزاحمان خیابانی و یا افرادی که اقدام به توزیع سی دی‌های مستهجن می‌کردند، دستگیر شدند».

10درصد طرح امنیت اجتماعی مربوط به بدحجابی بود
سردار رجب‌زاده تصریح کرد:‌ «در طرح امنیت اجتماعی تنها 10 درصد از ماموریت‌ها مربوط به موضوع بدحجابی بود و 90 درصد دیگر به ماموریت‌های دیگری اختصاص داشت». 

وی برخورد با مزاحمان خیابانی، اشاعه‌دهندگان فساد در جامعه، اراذل و اوباش و پاکسازی کانون‌های جرم‌خیز در تهران را از دیگر برنامه‌های پلیس عنوان کرد که تا پایان سال ادامه خواهد یافت. 

رییس پلیس پایتخت با اشاره به این که موضوع کیف‌قاپی و زورگیری از جمله جرایمی است که مردم را آزار می‌دهد، افزود:‌ «برخورد با مجرمان کیف‌قاپ و زورگیر در قالب یک طرح در دستورکار پلیس پایتخت قرار دارد تا این معضل یکبار برای همیشه در تهران برطرف شود».

685 تن در تصادفات تهران طی سال 87 جان باختند
وی در ادامه با اشاره به کاهش 14 درصدی کل جرایم پایتخت در سال 87 نسبت به مدت سال 86 گفت:‌ «در سال گذشته سرقت منزل 7 درصد، لوازم خودرو 6 درصد، کاهش را نشان می‌دهد که پایتخت در سال 87 شاهد افزایش 36 درصدی سرقت خودرو و 47 درصدی موتورسیکلت‌ بوده است». 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد:‌ «همچنین میزان کشف سرقت خودرو در سال گذشته 25 درصد و میزان کشف سرقت موتور 52 درصد افزایش داشته است؛ این در حالیست که وقوع سرقتهای مسلحانه کاهش 32 درصدی را به خود اختصاص داده است».
 
وی با اشاره به این که 685 تن در 643 تصادف فوتی جان خود را از دست داده‌اند، گفت:‌ «در سال گذشته 24 هزار و 181 تصادف جرحی در پایتخت به وقوع پیوست که در آنها 29 هزار و 25 تن مجروح شدند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۴
0
0
جلل خالق!! آبجو ي اسلامي, كالباس اسلامي ,عرق اسلامي, سوسيس اسلامي, [...]پيتزاي اسلامي,شراب اسلامي, [...]كه داريم حالا چرا کلانتری اسلامي نداشته باشيم??! نه کلاه تو قاضی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین