کد خبر: ۸۷۷۶۵۹
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸
بیمه مرکزی:

بیمه اربعین ۱۵ درصد زیان‌ده بود/ از سال آینده اجباری می‌شود

قائم مقام بیمه مرکزی گفت: بر اساس تصمیم‌گیری ستاد مرکزی اربعین، بیمه اربعین از سال آینده اجباری می‌شود.
بیمه اربعین ۱۵ درصد زیان‌ده بود/ از سال آینده اجباری می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

مجید مشعلچی قائم مقام بیمه مرکزی اظهار داشت: بر اساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین مستقر در وزارت کشور، بیمه‌نامه برای خروج از کشور اجباری می‌شود و از سال آینده داشتن بیمه‌نامه برای زائران اربعین اجباری می‌شود، البته هنوز روی نرخ آن توافقی صورت نگرفته است.

به نوشته فارس، مشعلچی افزود: راهبری ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور و آنچه بر روی آن توافق شده است، بیمه نامه اربعین از سال آینده اجباری خواهد شد.

در این نشست همچنین علی بنیادی نائینی در مورد میزان ضریب خسارت بیمه اربعین گفت: امسال که بیمه اربعین برعهده بیمه میهن بود، ضریب خسارت ۱۱۵ درصد بود؛ یعنی ۱۵ درصد بیشتر از حق بیمه تولیدی خسارت پرداخت کرده است.

همچنین شیخ‌الاسلامی مدیرعامل بیمه میهن هم گفت: باید در سامانه سماح برای بیمه اربعین شماره حساب شرکت بیمه‌کننده درج و مبالغ بیمه مستقیم به حساب شرکت بیمه واریز شود.

همچنین حق‌وردی‌لو، معاون نظارت بیمه مرکزی در پاسخ به پرسشی مبنی بر میزان سرمایه گذاری شرکت‌های بیمه اظهار داشت: در سال‌های گذشته شرکت‌های بیمه ۱۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام دادند که امسال هم میزان سرمایه‌گذاری با ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش همراه می‌شود.: بخشی از پرتفوی صنعت بیمه به شکل ارزی است که با نرخ ۲ تا ۳ درصد در بانک‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود و سپرده‌های ریالی هم در بانک‌ها تابع مقررات شورای پول و اعتبار است.

رییس کل بیمه مرکزی نیز از اختصاص ۴۸۰۰ تبلت به پلیس برای اجرای طرح کروکی آنلاین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، استادهاشمی رییس کل بیمه مرکزی در نشست خبری، در پاسخ به سوالی درباره زمان دقیق راه اندازی کروکی انلاین گفت: همه اقدامات افتتاح کروکی برخط انجام شده است؛ ۲۰۰ میلیاردتومان سرمایه گذاری شده در این پروژه؛ ۸ هزار تبلت برای کارشناسان خریداری شده است، ۴۸۰۰ تبلت از گمرک ترخیص و در اختیار پلیس قرار گرفته است. در استان قم بصورت آزمایشی کروکی برخط اجرا شده و قرار بود امروز برای کل کشور به دست آقای رییس جمهور افتتاح شود، ولی ایشان نتوانستند تشریف بیاورند انشالله در اولین فرصت با حضور آقای رییسی این طرح ملی را افتتاح رسمی خواهیم کرد البته الان کار بصورت عملیاتی درحال انجام است.

او درباره راننده محوری بیمه شخص ثالث گفت: مقدمات این کار انجام شده؛ داده‌ها را تست زدیم و جواب هم گرفتیم، ولی باید داده‌هایی از پلیس راهور هم بیاید چراکه در راننده محوری و‌حق بیمه افراد هم اثر میگذارد. بعد از افتتاح و عملیاتی شدن کروکی انلاین حتما راننده محوری را نهایی می‌کنیم.

رییس کل بیمه مرکزی ادامه داد: تمام کار‌های این دو اقدام مهم انجام شده است و قصد داشتیم امروز به مناسبت روز بیمه افتتاح کنیم، ولی نشد؛ در خصوص راننده محوری تمام اقدامات لازم انجام شده و منتظر دریافت داده‌های نهایی از پلیس راهور هستیم.

وی درباره بیمه اربعین هم گفت: ملاک بیمه افراد ثبت نام در سامانه «سماح» بود، بنابراین باید این سامانه به صورت مستقیم به سامانه بیمه گذار متصل شود تا افرادی که در آن ثبت نام کردند بیمه شوند.

رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه بیمه نامه اربعین فراز و نشیب داشت، افزود: هم اکنون راهبری بیمه اربعین بر عهده وزارت کشور است، بر این اساس بیمه نامه اربعین اجباری می‌شود و افراد بدون بیمه نامه نمی‌توانند از کشور خارج شوند. امسال ضریب خسارت بیمه‌گذار اربعین ۱۱۵ درصد بود؛ یعنی ۱۵ درصد زیان ده بود.

استاد هاشمی درباره انتقال تخیف بیمه نیز گفت: در قانون جدید بیمه شخص ثالث، بیمه نامه به نام مالک خودرو است و موقع انتقال تخفیفات به فرد یا اقوام درجه یک منتقل می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین