کد خبر: ۸۸۴۸۸
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۹

مجادله در فرانسه بر سر اینکه کوشنر به چه حزبی رأی می‌دهد!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سردرگمی وزیر امور خارجه فرانسه در تعیین نامزدهای مورد نظر خود در انتخابات اروپایی اعتراض بسیاری از شخصیت‌های سیاسی فرانسه را برانگیخته است. 

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، برنار کوشنر وزیر امور خارجه فرانسه دیروز در پاسخ به سوال روزنامه لوپاریزین که در آن درباره انتخابات اروپایی سوال شده بود گفت : «منتظرم برنامه‌ها را ببینم».

او همچنین با اعتراض به دوستان سوسیالیست خود گفت: «آنها از هر فرصتی برای ناهماهنگی و مقابله با یکدیگر استفاده می‌کنند». 

«اگزاویه برتران» دبیر کل حزب «اتحاد برای جنبش مردمی فرانسه» و از سوسیالیست‌های سابق گفت: «کوشنر برای رای دادن به فهرست او ام پ (حزب حاکم ) تردید نخواهد کرد».

او گفت: «اگر برنار کوشنر طرح‌های مختلف احزاب را در این انتخابات ملاحظه کند بدون شک به حزب سوسیالیست رای نخواهد داد». 

«ژان کریستوف کامبادلی» مسئول تبلیغات حزب سوسیالیست به برنار کوشنر پیشنهاد کرد مناظره‌ای میان احزاب راست و چپ درباره اروپا برگزار کند.

وی معتقد است ایجاد «اروپایی سیاسی» مستلزم دیدگاه راست و چپ است. 

اما «هارلم دزیر» که در راس فهرست حزب سوسیالیست منطقه «ایل دو فرانس» در انتخابات اروپایی قرار دارد با اعتراض به سردرگمی کوشنر در تعیین نامزدهای مورد نظر خود گفت : «بدون شک از کوشنر خواسته شده که اینگونه پاسخ دهد و طبق معمول او مجبور شده است تغییر عقیده دهد». 

آلن ژوپه شهردار بوردو و وابسته به حزب حاکم معتقد است برنار کوشنر بدون شک به فهرست حزب او.ام.پ رای خواهد داد». 

از سوی دیگر ژان ماری لوپن رهبر حزب راست جبهه ملی با لحنی طعنه آمیز اظهار داشت: «فرقی نمی‌کند که کوشنر به سوسیالیست‌ها رای دهد یا به فهرست نیکلا سارکوزی، هر دو یکی است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین