کد خبر: ۹۲۳۲۰۸
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۵

«چانه‌زنی در داخل» و «مذاکره در خارج»؛ راهبرد دولت پزشکیان برای حل بحران هسته‌ای

روزنامه دنیای اقتصاد از راهبرد مسعود پزشکیان مبنی بر «چانه‌زنی در داخل» و «مذاکره در خارج» برای حل بحران هسته‌ای خبر داده است.
«چانه‌زنی در داخل» و «مذاکره در خارج»؛ راهبرد دولت پزشکیان برای حل بحران هسته‌ای
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود پزشکیان در شرایطی در ایران به عنوان رئیس جمهور نهم برای تشکیل دولت چهاردهم به قدرت رسیده که سیاست خارجی کشور در وضعیت پر از ابهام به سر می‌برد.

از یکسو، نظم امنیتی- سیاسی در منطقه بعد از ۷ اکتبر و عملیات طوفان‌الاقصی و همچنین عملیات وعده صادق ایران علیه رژیم صهیونیستی به سرعت در حال تحول و دگرگونی است و آینده نامعین همراه با عدم‌قطعیت‌های زیادی پیش روی منطقه است و از سوی دیگر، سیاست همسایگی که در دولت سیزدهم به خوبی پیش رفت، می‌تواند فرصت‌های جدیدی پیش روی سیاست خارجی کشور قرار دهد.

در این میان، باید به یک چالش پرمخاطره مهم اشاره کرد و آن هم برجام و پرونده هسته‌ای است. پرونده‌ای که می‌توان گفت سیاست خارجی کشور در دو دهه گذشته به آن گره خورده و اکنون با نزدیک شدن به اکتبر ۲۰۲۵ و بند غروب برجام، دو سناریو را در پیش روی سیاست خارجی کشور قرار می‌دهد:۱. توافق با آمریکا و اروپا در چارچوب برجام یا یک توافق جدید ۲. 

این روزنامه افزوده است: شنیده‌ها حکایت از آن دارد که تلاش‌های مناسبی از سوی رئیس جمهور منتخب برای اجماع ملی حول سیاست خارجی کشور آغاز شده و سازوکار سیاسی مشخصی نیز برای آن تعیین شده است. سازوکاری که می‌تواند ایده «چانه‌زنی در داخل» «مذاکره در خارج» را به عنوان یک ابتکار جدید در سیاست خارجی کشور عملیاتی کند و دعوا‌ها بر سر پرونده‌های کلان کشور در این حوزه را به شکل مطلوبی مدیریت کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین